Adalah dinyatakan dan ternyata bahawa blog ini ditulis oleh penulis pro-kerajaan. Semua Artikel atau imej dan video di blog ini hanyalah merujuk pandangan peribadi penulis. Penulis tidak bertanggungjawab kepada anda, atau sesiapa sahaja yang membuat sebarang tuntutan bagi kehilangan, kemusnahan (secara langsung atau tidak langsung), kos, liabiliti atau gantirugi terhadap ketidaktepatan, hakcipta serta kesilapan maklumat/media yang terdapat dalam blog ini.

rss

Malaysian stand-up Clown

Anwar VS ABIM

About Me

My Photo
RB
Bintulu, Sarawak, Malaysia
nasionalis
View my complete profile

Sunday, January 30, 2011

TENANG - BN MENANG MAJORITI BERTAMBAH 3706 UNDI




BN - 6698   PAS 2992
 



BARISAN NASIOANAL MENANG MAJORITI 3706 UNDI  

Undi Rosak - 157

Saturday, January 29, 2011

TANJUNG MANIS HALAL HUB

 



Misi Sarawak ke Abu Dhabi untuk tarik pelabur ke Hab Halal Tanjung Manis

Posted on January 28, 2011, Friday 
KUALA LUMPUR: Ketua Menteri Sarawak Pehin Sri Abdul Taib Mahmud akan mengetuai satu misi pelaburan ke Abu Dhabi bagi menarik para pelabur dari negara Majlis Kerjasama Teluk (GCC) yang menunjukkan minat besar di Hab Halal Tanjung Manis (TMHH) di negeri itu.
Misi dari hari ini sehingga 3 Februari, yang merupakan sebahagian daripada persidangan ‘Invest Malaysia 2011’ yang akan diadakan di sana itu, bertujuan mendapatkan para pelabur menyertai hab halal bersepadu itu atau TMMH, yang merupakan salah satu inisiatif pembangunan terbesar negeri itu.
Sementara itu, Invest Malaysia 2011 adalah satu acara yang akan memupuk kerjasama ekonomi lebih rapat antara Malaysia dan negara GCC, kata Pengerusi Eksekutif TMHH Datuk Norah Tun Abdul Rahman kepada Bernama semalam.


Datuk Hjh Norah Tun Rahman

 


Katanya misi itu dianjurkan bersempena pelancaran laporan khas ‘Invest Malaysia 2011’ dan forum di Abu Dhabi pada 30 Januari.
Acara itu akan dirasmikan bersama oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Putera Mahkota Abu Dhabi Jeneral Sheikh Mohammed bin Zayed bin Sultan Al Nahyan.
Najib, yang juga Menteri Kewangan, akan berada di Abu Dhabi bagi mengembangkan hubungan politik, perdagangan dan pelaburan antara Malaysia dan Emiriah Arab Bersatu (UAE).
“Majlis penerangan pelaburan bergerak mengenai TMHH adalah yang pertama kali dilakukan di Timur Tengah dan telah menjana minat kukuh dari komuniti pelaburan GCC walaupun sebelum kami berlepas ke sana bagi menemui mereka,” kata Norah, yang akan turut mengetuai misi penting negeri itu ke UAE.
“Berikutan isu keselamatan makanan yang menghantui negara-negara Arab sekarang ini, projek Tanjung Manis itu telah menjadi tajuk perbincangan dan menjana minat yang besar di kalangan para pelabur GCC,” katanya.
Norah berkata negara-negara Arab adalah pengimport terbesar makanan dan bijirin di dunia kerana kekurangan tanah dan ditambah dengan ketersediaan tanah bagi bercucuk tanah bagi pertanian yang semakin berkurangan.
“Sebagai satu hab halal yang maju, Tanjung Manis mempunyai kelebihan memiliki rantaian nilai huluan dan hiliran, dengan ketersediaan bahan mentah bagi pengeluaran makanan di mana pertanian dan akuakultur adalah kelebihan kami,” katanya.
Kelebihannya yang lain ialah fokusnya pada aktiviti rantaian nilai pertengahan seperti pemprosesan makanan “di mana kami mempunyai penyelesaian dari awal hingga akhir dalam satu pembangunan bersepadu,” katanya.
TMHH adalah satu destinasi peburan ideal kerana ia terletak di kawasan tanah seluas 77,000 hektar yang sesuai bagi inisiatif pertanian, pemprosesan makanan, bioteknologi dan hortikultur.
Ia dijangka menjadi salah satu hab paling maju di dunia dengan adanya sambungan hubungan, komponen industri teknologi, aspek kehijauan dan penaiktarafan infrastruktur pelabuhan dan penerbangannya yang terletak di sekitar kawasan itu baru-baru ini.
TMHH, satu projek di bawah Koridor Tenaga Diperbaharui Sarawak (SCORE), diilhamkan bagi memastikan Sarawak mencapai status negeri maju menjelang 2020, dengan berusaha secara seiring dengan wawasan dan sasaran Program Transformasi Ekonomi negara ini. — Bernama

Apa nak jadi dengan SNAP?

“Mulanya mengatakan keluar dari Pakatan Rakyat, selepas itu menyertai UBF sebagai wadah perjuangan. Belum pun lama selepas itu, tiba-tiba menegaskan mereka tetap bersama Pakatan Rakyat”. itulah diantara kekeliruan dan pandangan pemerhati dari luar SNAP.

Meskipun presiden SNAP Edwin Dundang belum membuat apa-apa kenyataan, namun sikap berdiam diri Edwin Dundang mencetus persoalan lebih besar tentang hala tuju SNAP yang sebenarnya. Kenyataan Paul Kadang dan Anthony Liman yang saling bercanggah, bagai melemahkan keyakinan penyokong SNAP yang baru saja sembuh dari 'penyakit lama'. Lalu dimanakah kenyataan yang boleh mereka ambil kira?


Setelah seketika berhasil menarik serta menyatukan beberapa pemimpin dayak yang berpecah dalam PKR kerana berasa ‘kurang enak’ dengan perjuangan Baru Bian dan Anwar Ibrahim. Tindakan pemimpin SNAP menyokong UBF dan menghadiri pelancaran parti KITA di Kuala Lumpur membayangkan satu lagi yang tidak kena berkaitan hubungan SNAP dengan Pakatan Rakyat.

UBF dan parti KITA adalah dua pertubuhan politik yang tidak mendukung cita-cita Anwar Ibrahim ke Putrajaya. Apakah watak sebenar SNAP dalam sandiwara ini?

Program rebranding oleh SNAP sebenarnya mampu menggerunkan siapa saja, malah SNAP dilihat cukup dominan sebagai pembangkang dalam politik Sarawak. SNAP juga turut bertekad untuk mendominasi kerusi DUN Sarawak, sepertimana PERSB yang tidak berkompromi dengan pembahagian kerusi oleh Pakatan Rakyat yang didominasi PKR.

Apakah SNAP memiliki sumber kewangan yang kukuh untuk membiayai semua calon serta tuntutan logistik dalam pilihan raya Sarawak? Atau sedang mencari-cari ‘tuan pembiaya’ yang mengharap imbuhan jika mereka memenangi pilihan raya nanti.

Jika tidak, SNAP akan terpaksa mencari kambing hitam dengan mengatakan mereka telah disabotaj oleh ‘trojan horse’ yang dikirim Taib Mahmud. Kerana dunia politik dayak tidak boleh lari dari kambing hitam yang sama, Jauh sekali untuk menyalahkan diri tentang budaya berebut jawatan tertinggi dalam parti, yang telah berkali-kali mencetus perpecahan sesama sendiri.

Dari sisi lain, Apakah memang tidak ada, atau memang tidak mungkin wujud sebuah parti politik seperti PBB yang mampu menyatukan pelbagai kaum?

PBB memang tidak hebat, tidak sempurna serta tidak mulia, jauh sekali menjanjikan syurga. Tapi, disitulah Iban, Bidayuh, Melayu, Melanau dan Orang Ulu, semuanya bersatu dalam keluarga besar parti PBB.

Friday, January 28, 2011

BUDAYA KETAM - USAH DIAMAL DALAM PBB  

"Selagi saya menjadi ketua, saya tidak mahu ahli PBB mengamalkan dasar KETAM dalam politik mereka" - KETUA MENTERI SARAWAK



Posted on January 27, 2011, Thursday
Ia bukan saja jejas kepimpinan, rosakkan masyarakat tetapi menjatuhkan negara


TERTARIK: Taib melihat sendiri kebudayaan kaum Cina sewaktu tiba di Limbang semalam. Kelihatan Tengah (kiri) dan isteri Taib, Ragad (tiga kiri).

LIMBANG: Jangan amalkan budaya ‘ketam’ dalam politik di negeri ini kerana ia boleh merosakkan masyarakat dan negara, demikian kata Ketua Menteri Sarawak Pehin Sri Abdul Taib Mahmud.
Beliau berkata banyak pihak yang suka berlawan dan dengki dengan orang lain kerana mereka mengamalkan budaya tersebut.
Jelasnya negara jatuh bukan disebabkan kekurangan orang cerdik pandai tetapi ia berlaku disebabkan dasar ketam yang diamalkan.
“Mereka tidak suka melihat orang lain naik sebaliknya ingin melihat seseorang itu jatuh.
“Semua ini dilakukan bukan kerana mereka cemburu dan dengki tetapi disebabkan sifat tamak haloba,” katanya semasa berucap merasmikan Seminar Pembangunan dan Kepimpinan Ketua Masyarakat di sini semalam.
Turut sama ialah isteri Taib, Puan Sri Ragad Waleed Taib, Timbalan Ketua Menteri, Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu, Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber Kedua, Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan, Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak, Datuk Seri Mohd Asfia Awang Nassar ,Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Amar Morshidi Ghani, menterimenteri muda dan kenamaan lain.
Taib menjelaskan lagi budaya ketam yang diamalkan dalam politik negara akan menjejaskan kepimpinan sedia ada kerana mereka akan cuba untuk menjatuhkan kerajaan.
“Dalam politik pembangkang mereka juga mengamalkan budaya ketam untuk menjatuhkan kerajaan,” katanya.
“Apabila kerajaan buat sedikit kesilapan mereka akan menjatuhkan pemimpin sedia ada. Ini dilakukan kerana mereka tidak suka melihat orang lain naik ,” tambah beliau, menyelar pembangkang yang mengamalkan budaya ‘ketam’.
Taib menjelaskan dasar dan budaya tersebut harus dibuang dan jangan sesekali diamalkan khususnya dalam parti komponen kerajaan termasuk parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB).
“Kita tidak mahu setiap ahli PBB berlawan dan dengki dengan orang.
“Selagi saya menjadi ketua, saya tidak mahu ahli PBB mengamalkan dasar ketam dalam politik mereka,” tegasnya.
Katanya dalam politik setiap pemimipin perlu ada tatasusila (sosial disiplin) yang tinggi.
Dalam pilihan raya tambahnya setiap pemimpin yang dipilih mempunyai matlamat untuk membawa pembangunan kepada negara dan mempunyai tatasusila.
“Kita tidak mahu pemimpin yang dipilih dalam pilihan raya mempunyai sikap ketam. Pemimpin seperti ini tidak berguna dan kita akan buang.
“Jika kita ingin naik kita seharusnya memiliki tatasusila serta program-program yang dapat meningkatkan negara lebih maju,” ujarnya lagi.
“Pemimpin di peringkat akar umbi juga jangan bergaduh dan bercakap tidak tentu,” ujarnya.
Sebaliknya beliau mahu mereka menumpukan usaha dan bekerja dengan baik daripada menlemparkan fitnah untuk memburukkan orang lain.
Pada masa sama katanya mereka hendaklah memelihara masyarakat, rakyat dan orang pandai dan bukannya menghentam kerajaan.
“Kita jangan mendengar cakap orang luar terutama pada musim pilihan raya.
“Kadangkala orang luar itu sebenarnya memburukkan lagi keadaan dan menabur pelbagai fitnah dan tohmahan tanpa disedari,” ujarnya lagi.
Politik sedemikian katanya tidak harus disokong kerana ia akan merosakkan negara.
“Kepentingan mereka berbeza dengan kepentingan kita (kerajaan). Kita mesti menjaga masyarakat agar tatasusila dan pemikiran mereka tidak diracuni oleh orang luar,” katanya lagi.
Sehubungan itu sebagai pemimpin bawahan mereka perlu sentiasa mengelak perkara yang boleh merosakkan tatasusila mereka.
Terdahulu Taib berkata kerajaan sentiasa menekankan keupayaan dan kebolehan rakyatnya untuk membawa pembangunan dalam mencapai negara berpendapatan tinggi.
“Walaupun pelbagai pembangunan infrastruktur dilaksana tetapi jika rakyat tidak dapat berfikir dengan betul hasrat untuk mencapai ekonomi berpendapatan tinggi tidak akan terlaksana,” katanya.
Oleh kerana itu beliau menambah kerajaan menekankan usaha untuk membentuk kualiti dan kebolehan rakyat membangunkan negara.
“Rakyat perlu mempunyai kesedaran untuk berubah dengan memikirkan cara dan kaedah tertentu untuk mencapai negara maju.
“Proses pembangunan bergantung sepenuhnya kepada usaha rakyat dan kerajaan,”katanya lagi

Sumber: Borneo Post online  

Tuesday, January 25, 2011

CM VIDEO: PENTINGNYA KEPIMPINAN BERKUALITI






MAJORITI PELBAGAI KAUM

Monday, January 24, 2011

Provokasi agama sedang bermula...


Mungkin kerana dahagakan perhatian, ditambah lagi dengan ketandusan isu. Akhirnya terpaksa juga Radio Free Sarawak dan Sarawak report memainkan isu agama untuk memancing sentimen rakyat Sarawak.

Bagi Baru Bian memang inilah yang disebut kebebesan bersuara dan perjuangan untuk membela nasib rakyat Sarawak. Kononnya rakyat akan maju dan makmur dengan segala provokasi yang mereka lakukan.

Tidak cukup dengan perpecahan masyarakat dayak yang telah Baru Bian anjurkan melalui PKR Sarawak, mungkin beliau sedang mengidam perpecahan agama secara besar-besaran. Apakah ini yang akan mengenyangkan perut rakyat miskin yang sedang lapar, Apakah politik seperti ini akan menguntungkan rakyat Sarawak yang selama ini hidup aman?

Negeri Sarawak tidak pernah memiliki undang-undang untuk menyekat penyebaran agama, malah tidak terikat kepada undang-undang agama rasmi negeri. Sepertimana negeri-negeri lain di semenanjung Malaysia.

Ternyata, provokasi agama serta hasutan telah sengaja dianjurkan untuk memecah-belahkan rakyat Sarawak. Inikah yang menjadi kebanggaan PKR dan Baru Bian?

Saturday, January 22, 2011

Akibat angkuh dan pentingkan diri | PKR tersungkur di Sarawak

Kata pepatah cina “Jangan membazir air, walaupun berumah di tepi sungai”, kata-kata ini sesuai untuk Baru Bian yang selama ini rancak mempromosi diri sebagai bakal ketua menteri Sarawak. Sudah bersepah disana sini air liur Baru Bian mengatakan beliau adalah bakal ketua menteri Sarawak yang baru.
Siapa sangka semua itu cuma air liur basi yang akhirnya menyebabkan parti SNAP termuntah-muntah, hingga tidak sanggup lagi bersekedudukan dengan PKR dalam kelambu Pakatan Rakyat.

Sebelum ini, Penasihat PKR Sarawak Datuk Sri Daniel Tajim menggesa masyarakat dayak agar kembali bersama SNAP. Gesaan Daniel Tajim bukan sekadar seruan, meskipun mulanya dilihat seolah sandiwara politik. Sebaliknya semakin ramai penyokong yang meninggalkan PKR, kerana lebih yakin dengan komitmen dan proses re-branding oleh pemimpin SNAP.

Perjuangan Baru Bian untuk menjadi ketua menteri Sarawak menemui detik yang cukup sukar, sekalipun beliau meneriakkan cabaran paling angkuh ‘bring it on’ kepada seluruh parti komponen BN maupun SNAP.

Walaupun janji Baru Bian untuk rakyat Sarawak mengalahkan janji dewa dari kayangan, untuk mengembalikan hutan belantara, gunung-ganang, sungai, pokok serta babi hutan jika beliau jadi ketua menteri. Tapi keputusan pemimpin SNAP hari ini seolah menelanjangkan Baru Bian dan PKR dari segala harapan dan ‘kedewaan’ tersebut.

“Angkuh dan pentingkan diri” dua sikap utama kepimpinan Baru Bian yang menyebabkan parti SNAP bosan serta meluat, hingga akhirnya memutuskan hubungan intim dengan PKR. SNAP turut keluar dari Pakatan Rakyat untuk bersama UBF (United Borneo Front) pimpinan Datuk Jeffrey.

UBF adalah gerakan politik baru dari Borneo yang tidak mendukung cita-cita Anwar Ibrahim untuk ke Putrajaya, sebaliknya cuma untuk memastikan hak rakyat Sabah dan Sarawak dipertahan dengan adil dan saksama.

Tuesday, January 18, 2011

100 Dalil Kenapa Parti DAP Harus di Tolak - Bhg 4.

Oleh Double Y

Ini adalah bahagian ke-4 artikel khas bertajuk "100 Dalil Kenapa Parti DAP Harus di Tolak".
Jom ikuti bahagian ke-4 artikel ini yang akan mendedahkan 10 lagi fakta.


31) Pada 25 Oktober 2005 Dr. Tan Seng Giaw (Timbalan Pengerusi DAP Pusat) mengatakan dalam parlimen bahawa AZAN SUBUH MENGGANGU MASYARAKAT BUKAN ISLAM DI NEGARA INI. DAP HINA AZAN!

32) Pada 18 September 2008 Teresa Kok MP DAP Seputeh menerima petisyen 189 penduduk untuk PERLAHANKAN AZAN DI MASJID. Perkara yang sama berlaku di sebuah masjid lain di Shah Alam dan Seksyen 5 Kota Damansara. Lagi sekali DAP HINA AZAN!

33) Pada 2 Januari 2009 Teresa Kok mempertahankan tindakan akhbar The Herald Gereja Katholik untuk menggunakan Kalimah Allah S.W.T dalam edisi Bahasa Melayu. Teresa Kok seorang penganut Kristian berjuang untuk membolehkan Kalimah Allah digunakan oleh Kristian. Tujuan mereka yang sebenar adalah untuk meng'kristian'kan anak-anak muda Melayu.

34) Tahukah anda majoriti Ahli Parlimen DAP adalah beragama Kristian berbanding Buddha. Gerakan christianity semakin jelas kelihatan apabila agenda mereka memperjuangkan isu Kalimah Allah, isu Gereja, mereka juga mengenepikan golongan beragama Buddha dalam parti mereka. DAP sebenarnya gerakan terancang missionary Kristian di Malaysia.

35) Calvary Convention Centre (CCC) itulah nama gereja terbesar di Malaysia yang sedang dibina di Bukit Jalil sekarang ini. Kompleks gereja setinggi 6 tingkat dan seluas 600,000 kaki persegi dibina dalam DUN Teresa Kok. Gereja ini dikatakan bakal menjadi gereja terbesar di Asia. Cara DAP mengembangkang ajaran Kristian.

36) Pada 1 Ogos 2010 Lim Guan Eng telah dianugerahkan gelaran Father Joseph dari Gereja St. Anne Bukit Mertajam Pulau Pinang. Anugerah ini diberikan kerana Lim Guan Eng banyak menyalurkan sumbangan kepada Gereja berkenaan. Ketua Menteri Melaka adalah Father Joseph.

37) Pada 9 September 2010 Pesta Hantu Lapar (Hungry Ghost) diadakan kira-kira 30 meter dari Masjid Kapitan Keling dan Masjid Acheh. AJK Masjid membantah konsert ini kerana ianya menganggu jemaah bersolat terawih ketika bulan Puasa. Lim Guan Eng dikatakan tidak memperdulikan bantahan AJK Masjid tersebut. Konsert diteruskan tanpa sebarang halangan. Jelas DAP tidak pernah menghormati penganut agama Islam di bulan Ramadhan.

38) Pada 5 April 2007 DAP mempertikaikan keputusan Muhammad Shafi Saravanan Abdullah (suami Subashini) untuk membawa prosiding penceraian mereka ke mahkamah Syariah untuk mendapatkan hak penjagaan anak mereka. Norman Fernandes (Naib Pengerusi DAP Johor) menyelar sistem mahkamah Syariah negara ini. Lim Kit Siang pula mempertahankan Subashini dan mahu agama yang sama rata, sama rasa di amalkan di Malaysia. Sekali lagi DAP HINA ISLAM!

39) Pada 8 June 2007 DAP menganjurkan sebuah Forum Interfaith Commision mengenai Lina Joy di Hotel Armada, Petaling Jaya. Dalam forum tersebut turut dihadiri Teresa Kok dan Tony Pua. DAP jelas menyokong Lina Joy murtad dan mahukan kebebasan agama untuk Lina Joy. Jelas DAP tidak pernah faham mengenai agama Islam.

40) Pada 17 Ogos 2007 dalam sebuah forum 'Love The Country, Defend Meng Chee" DAP membela Namawee habis-habisan walaupun pemuda ini menghina azan Suboh, menghina amalan Puasa, menghina wanita Islam bertudung dan mengecam orang Melayu.
racist macam lu memang patut...kah kah kah!!

Bersambung...

100 Dalil Kenapa Parti DAP Harus di Tolak - Bhg 3.

Sambungan dari artikel kedua mengenai '100 Dalil Kenapa Parti DAP Harus di Tolak'.
Pada bahagian kedua. Saya memohon maaf kepada pembaca kerana berlaku sedikit kesilapan. Dalam bahagian kedua, sebanyak 12 fakta yang dikemukakan bukan 10 sebagaimana ditulis.

Untuk bahagian ketiga ini lagi 8 fakta saya kemukakan. Untuk genapkan fakta yang ada. Jadi dari bahagian 1 hingga bahagian 3. Sudah 30 Dalil dikemukakan.


23) Lim Guan Eng (Ketua Menteri Pulau Pinang) secara terbuka menolak perlaksanaan pemerintahan Islam di setiap negeri yang dimenangi mereka dan disiarkan di muka surat 16 akhbar The Star bertarikh 16 June 2008 - Jelas DAP anti pemerintahan Islam. Konon mencontohi Khalifah Umar hanyalah retorik DAP untuk meraih simpati masyarakat Islam sahaja.

24) Pada 25 November 1999 Lim Guan Eng pada ketika itu menjawat jawatan Timbalan Setiausaha Agung DAP berjanji akan MENGHAPUSKAN HAK-HAK ORANG MELAYU. dengan mengeluarkan kenyataan " Kami masih berpegang dengan pendirian , menolak kerajaan Islam kerana gagasan Malaysian Malaysia tidak akan memberi sebarang keistimewaan kepada mana-mana kaum, sebaliknya semua pihak akan mendapat taraf sama rata yang lebih adil".

25) Pada 14 Mac Lim Guan Eng bila sahaja masuk ke Pejabat Ketua Menteri di KOMTAR, beliau terus memansuhkan Dasar Ekonomi Baru di Pulau Pinang. Di sini DAP telah memansuhkan dasar untuk orang Melayu di Pulau Pinang sebenarnya.

26) Pada September 2009, Lim Guan Eng berceramah di hadapan pelajar Tahfiz Al-Quran di Pusat Pengajian Ustaz Sobri, Padang Menora Pulau Pinang dalam bulan Ramadhan. Karfi harbi pula bertindak mentarbiahkan pelajar Tahfiz Al-Quran. Bolehkah dipercayai orang yang tidak beriman dengan kitab Al-Quran memberi tarbiah?

27) Pada 22 Ogos 2010 (10 Ramadhan) Teo Ning Ching (DAP Serdang) telah masuk memberi Tazkirah di Surau Al-Huda Kajang Sentral. Teo Ning Ching bertindak masuk ke ruang utama solat. Menurut surah At-Taubah ayat 28, bukan Islam tidak dibenarkan masuk masjid. Sudahlah tidak tutup aurat, DAP pijak pula ruang utama umat Islam bersolat?

28) Pada 3 September 2010 di kawasan Surau Tholabiah Kajang, Teo Ning Ching berkata " Saya yakin penuh dengan agama sendiri (Kristian) dan jika saya berpendapat Jesus begitu hebat, mengapa pula pegangan saya kepada Jesusboleh dikalahkan kepada ilmu sihir"?. Di sini jelas DAP memuji agama Kristian dalam kawasan Surau umat Islam. Sejak bila pula Islam amalkan sihir untuk menarik saudara baru? DAP MENUDUH ISLAM AMALKAN ILMU SIHIR?

29) Pada 10 September 2008, Teresa Kok telah hadir ke masjid Nurrusaadah, untuk berbuka puasa dengan memakai skirt, jelas DAP memang tidak pernah hormat dan faham akan adab untuk masuk ke kawasan masjid. DAP PERSENDAKAN KESUCIAN MASJID.

30) Pada 22 Ogos 2010 Zakaria Ahmad (Khatib Masjid Kubang Buaya Bagan) mengakui mendoakan nama Lim Guan Eng sejak dua tahun yang lalu. Nama Lim Guan Eng menganggantikan nama Yang di Pertuan Agong dalam khutbah jumaat. Apa yang dilakukan ini jelas tidak mengikut rukun khutbah. Apakah Guan Eng tidak tahu?


Bersambung....

Pengadu bunyi azan mohon maaf (Peguam MCA Ng Kiam Nam)



MalaysiaKini


Peguam yang mengadu mengenai bunyi azan di Masjid Al-Ikhalasiah di Kampung Kerinci, Kuala Lumpur, hari ini memohon maaf kerana mencetuskan kontroversi tersebut.

Ng Kiam Nam, seorang ahli MCA, berkata dia keliru mengenai ceramah dan laungan azan dalam aduannya kepada Jabatan Perdana Menteri mengenai bunyi pembesar suara dari masjid tersebut.

Surat aduannya itu telah mencetuskan bantahan oleh beberapa NGO Islam yang diketuai oleh Majlis Ayahanda Wilayah Persekutuan Jumaat lalu.

Mereka mendakwa tindakan Ng itu telah menghina Islam.

Ng membuat permohonan maaf itu dalam sidang akhbar yang diadakan oleh Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal.

Sidang akhbar itu diadakan di pejabat Umno bahagian Lembah Pantai, yang diketuai oleh Raja Nong Chik.

Sebelum itu, Raja Nong Chik mengadakan pertemuan dengan Ng dan wakil-wakil kumpulan yang terlibat dalam protes tersebut.

Sementara itu Bernama melaporkan, ketika bercakap dalam sidang akhbar tersebut, Ng berkata:

"Setiap orang mempunyai kelemahan dan saya mahu meminta maaf kepada semua umat Islam di negara ini di atas salah faham yang terjadi.

"Sebenarnya saya tidak tahu membezakan antara suara azan dan ceramah (kuliah subuh)," katanya.

Ng berkata beliau tidak berniat untuk menyinggung perasaan umat Islam di negara ini berhubung isu itu serta berharap isu itu tidak disensasikan lagi.

Raja Nong Chik pula berkata isu itu sewajarnya tidak diperbesarkan kerana ia merupakan salah faham yang tidak disengajakan dan menjadikan insiden itu sebagai iktibar.

Beliau juga meminta permohonan maaf Ng diterima oleh semua pihak.

Mengulas dakwaan terdapat arahan daripada pihak atasan yang meminta pihak masjid memperlahankan suara azan berikutan aduan Ng itu, Raja Nong Chik menafikan kewujudan arahan tersebut.

"Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) sendiri menafikan bahawa adanya arahan tersebut dan saya sendiri tidak tahu-menahu mengenainya," katanya, yang gembira dengan permohonan maaf Ng dan sikap terbuka dua NGO Melayu yang sebulat suara menerima permohonan maaf tersebut.





Oleh Double Y 

Peguam MCA Ng Kiam Nam yang sebelum ini telah mencetuskan kemarahan umat Islam berhubung satu surat aduan yang kononnya dihantar kepada Perdana Menteri tampil memohon maaf secara terbuka kepada semua umat Islam petang tadi.

Atas dasar semangat muhibbah antara kaum, kita memaafkan beliau di atas keterlanjuran beliau tempoh hari. Saya memuji tindakan yang dilakukan oleh peguam ini.

Beliau tanpa rasa ragu memohon maaf secara terbuka di Pejabat UMNO Pantai Dalam di depan para wartawan dan pihak media.

Namun jangan kita alpa bahawa selain Ng Kiam Nam, sebelum ini telah ada pihak yang menghina azan, mereka adalah dari kalangan DAP.

Mereka adalah Dr. Tan Seng Giaw iaitu Timbalan Pengerusi DAP Pusat yang pernah membawa isu azan Suboh sehingga ke Parlimen pada 25 Oktober 2005. Sudahkah beliau memohon maaf?

Orang kedua yang menghina azan juga adalah dari kalangan DAP iaitu 'ah so' mulut celupar yang pernah makan 'makanan anjing' iaitu Teresa Cock di mana pada 18 September 2008, 'ah so' ini cuba menghantar petisyen kononnya mewakili penduduk untuk menggesa supaya azan Suboh diperlahankan!

Peguam MCA sudah memohon maaf dan sewajarnya kita memaafkan di atas kesilapan beliau dan kita harap agar ini menjadi pengajaran kepada sesiapa sahaja yang cuba mempertikaikan kesucian agama Islam.

Tetapi bagaimana dengan dua pemimpin DAP yang chauvanist dan racist si Teresa Cock dan Dr. Tan Seng Giaw? Sudahkah mereka memohon maaf secara terbuka kepada semua umat Islam?


Kenapa bila isu azan dimainkan oleh Teresa Cock dan rakan-rakan mereka, tiada langsung suara para pemuda PAS atau pun PKR? Jauh sekali kita dengar komen daripada 'anak papa' si Nurul Izzah.

Beranikah pemimpin DAP ini memohon maaf sebagaimana dilakukan oleh peguam MCA terbabit?

Saya menganggap mereka sesekali tidak akan memohon maaf, kerana DAP memang semulajadi bersikap chauvanist dan anti Islam!

Monday, January 17, 2011

No Pakatan Rakyat racism please


Below is writing by Mariam Mokhtar, "
Sunday, 16 January 2011 01:08

But Taib does not practise 1Malaysia
Written by Mariam Mokhtar, Malaysia Chronicle

Taib Mahmud can’t possibly believe in Prime minister Najib Abdul Razak’s 1Malaysia. If he did, he would have chosen a Malaysian bride, better still a Sarawakian. Instead, he married a Syrian woman. Love is of course more important than racial origins.

Najib is due in Sarawak for a working visit this weekend and together with the First Lady, is expected to attend Taib’s wedding reception in Kuching.
The PM will join about 460 invited guests to mark Taib’s marriage to Ragad Waleed Alkurdi, from Syria. The spectacular ball will be a Who’s Who of South-East Asia perhaps. It is where Cinderella meets her prince’s chums.

Taib Mahmud remarried on December 18 last year and the akad nikah (solemnising of the marriage) was performed at his residence at Demak Jaya in Petra Jaya.
If Taib is accused of not practising Najib’s 1Malaysia, then he also stands accused of being too westernised.

The Press Secretary to the Chief Minister Jameson Ahip Nawie said, “This particular celebration will be a formal affair, where the male guests are expected to be attired in tuxedo suit.”
So what happened to the formal baju Melayu? Why are guests dressed to look like ‘penguins’? Is national costume not good enough for Taib?"



Oleh Muda Tengah

Amat sedih untuk membaca penulis Pakatan Rakyat Mariam Mokhtar untuk menulis dengan niat yang tidak baik seperti dalam artikel. "But Taib does not practise 1Malaysia". Apakah salah atau dosa untuk Pehin Sri Abdul Taib Mahmud untuk bernikah dengan seorang Syria, seorang arab, seorang cina, seorang india atau seorang kadazan?

Adakah Mariam Mokhtar melayu tulen? Atau melanau tulen, iban tulen atau kadazan tulen? Saya pasti Mariam Mokhtar seperti ramai lagi rakyat Malaysia mempunyai sedikit darah campuran dalam dirinya. Adakah Mariam Mokhtar akan bantah kalau anak atau anak buahnya mahu bernikah dengan seorang thai, arab, jerman atau amerika?

Adakah Mariam Mokhtar dan malaysia-chronicle.com "anti-western"? Adakah sekarang Mariam Mokhtar akan putar balik (selama ini Mariam Mokhtar dan malaysia-chronicle.com mengecam segala budaya Melayu) dan menetang segala 'idea western'?Adakah Pehin Sri Abdul Taib Mahmud 'too westernized' jika setengah tamu memakai baju 'western? Malangya ini juga satu lagi fitnah oleh Mariam Mokhtar dan malaysian-chronicle.com kerana beberapa tamu dalam Majlis Perkahwinan Pehin Sri Abdul Taib Mahmud ADA memakai baju kebangsaan atau 'formal baju melayu'.

Kenapa Mariam Mokhtar dan malaysia-chronicle.com mengaitkan pernikahan peribadi Pehin Sri Abdul Taib Mahmud dengan idea 1Malaysia? Bukankah jodoh itu adalah pemilihan peribadi? Amat tidak baik untuk memfitnah seseorang tidak menyokong 1Malaysia semata-mata kerana memilih pengantin bangsa lain. Kalau mariam mokhtar dan malaysia-chronicle tidak menyokong konsep 1Malaysia dan memburuk-burukkan konsep itu suka hatilah tetapi jangan memfitnah orang lain. Sila hormati kebahagiaan seseorang dalam waktu perkahwinannya dan jangan racuni dengan tohmahan atau fitnah. Adakah Pehin Sri Abdul Taib pernah memfitnah atau mencaci perkahwinan Mariam Mokhtar atau anak-anaknya? Janganlah begitu. Bila sesiapa mengambil langkah murni untuk mencari kebahagiaan dengan bernikah sah, "please just wish them well and happiness".

As the saying goes, "If you have nothing good to say, don't say anything..."

Sunday, January 16, 2011

Najib pukul Baru Bian

Najib pukul Baru Bian lumat-lumat semalam. Walau pun fizikalnya tak cedera tapi otaknya dijangka bergegar teruk...membuatkannya bukan saja sakit kepala dan nausea tapi tak dapat tidur dan hilang selera makan. Matanya pula terbeliak dan mulutnya ternganga lebar. Kesiaaaaaaan Bian!




Najib membuat pukulan maut tersebut semasa lawatannya ke Belaga semalam. Sebelum ini Baru Bian bukan main becok lagi mulutnya memainkan sentimen penduduk Bakun, Belaga dan Penan. Hingga dia sanggup berjanji akan bagi balik tempat tinggal asal mereka, hutan belantara, sungai, babi hutan dan kera kepada mereka jika menang pilihan raya. Tapi semalam Najib dan Taib datang ke sana bukan membawa janji tapi membuat perlaksanaan.

Nak tahu apa yang membuat Baru Bian 'pecah kepala'? tengok ini:

Baki pinjaman rumah penduduk Sungai Asap merangkumi 1,500 keluarga sebanyak RM41 juta dilupuskan.

Kerajaan peruntukkan RM1.14 juta untuk melatih penduduk kampung dalam pertanian dan kemahiran teknikal.

Kerajaan peruntukkan RM100,000 untuk meningkatkan kemudahan asrama pelajar sekolah.

Kerajaan peruntukkan RM62 juta untuk membina jalan menghubungi Baku dan Belaga sepanjang 37 km.

Kerajaan peruntukkan RM46 juta untuk membina klinik yang dilengkapi dengan 20 buah katil, mesin x-ray dan doktor.

Kerajaan peruntukkan RM2.3 juta untuk bina jambatan Sg Linau, tadika di Lusong Laku, menaik taraf SMK Belaga dan lain-lain sekolah sekitarnya.

Kerajaan peruntukkan RM35 juta untuk membekalkan air bersih untuk Pekan Belaga dan rumah panjang sekitarnya.

1Malaysia Development Berhad pula menumbang RM972,900 untuk membina 9 rumah arau dan bantuan persekolah di Belaga, Kapit dan Lubok Antu.

Pelajar-pelajar sekolah rendah di Belaga akan diberikan bantuan RM450 manakala pelajar sekolah menengah pula akan mendapat RM600.

Kerajaan peruntukkan RM5 juta untuk Bakun Development Fund termasuk membantu para pelajar miskin.

sumber : Keadilan Untuk Sarawak , Borneo Post

100 Dalil Kenapa Parti DAP Harus di Tolak - Bahagian 2.

Artikel khas ini adalah bahagian kedua yang akan mendedahkan segala gerak-geri parti DAP yang jelas dan nyata merupakan anti Islam dan Melayu.
Untuk bahagian kedua, saya kemukakan 10 lagi fakta untuk bacaan semua pembaca yang budiman.

Bahagian kedua artikel khas '100 Dalil kenapa DAP Harus di Tolak' akan membicarakan fakta yang ke-11 hingga ke-20.

Artikel ini bukan untuk mencetuskan perkauman, sebaliknya untuk menyedarkan bangsa Melayu dan rakyat Malaysia akan bahayanya pengaruh yang dibawa oleh Parti DAP.


11) ADUN Baruas Ngeh Koo Ham adalah anak saudara kepada Chin Peng (Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya). Manakala Nga Kor Ming adalah sepupu Ngeh. Chin Peng pula dikatakan menggunakan peguam yang sama digunakan oleh Ngeh. Ngeh juga merupakan ahli pertubuhan Socialis International yang mendukung ideologi komunis dan sosialis.

12) Pada 1969 DAP pertama kalinya menyertai Pilihanraya Umum. Ketika Pilihanraya tersebut DAP berkempen untuk mansuhkan perkara 153 Hak Istimewa Orang Melayu. Perarakan kemenangan DAP di Kuala Lumpur yang akhirnya mencetuskan peristiwa 13 Mei 1969.

13) Perarakkan oleh Pemuda DAP yang mengangkat penyapu gergasi bertujuan untuk 'sapu' orang Melayu. Ada yang kencing pada orang Melayu, maki hamun serta menunjukkan kelakuan yang kurang ajar kepada orang Melayu pada 13 Mei 1969. Melayu dilabelkan sebagai 'sakai' 'melayu masuk hutan' dan 'balik kampung tanam jagung'.

14) Pada 12 Mac 2008 Kit Siang mengarahkan semua ADUN DAP Perak memboikot perlantikkan Nizar Jamaluddin sebagai MB Perak. Kit Siang tidak mahu PAS menjadi MB. Kit Siang dikatakan mahukan Ngeh Koo Ham sebagai MB Perak. Selepas perjanjian Pangkor 2 diadakan barulah DAP bersetuju Nizar Jamaluddin menjadi MB bagi negeri Perak. Dalam perjanjian itu Nizar Jamaluddin sebagai MB Perak tidak boleh menyebut Perak akan menjalankan pemerintahan Islam. Nizar Jamaluddin sebagai MB Perak tidak boleh menyatakan mana-mana terma yang berkaitan dengan PAS atau bahasa arab seperti Hudud dan Qisas. Jelas Nizar Jamaluddin hanyalah MB boneka kepada DAP!

15) Pada 6 Februari 2009 Karpal Singh telah mengeluarkan kenyataan biadap kepada Sultan Melayu di Malaysiakini. Beliau berkata "Saya meminta Sultan menghenti dan berhenti daripada melantik seorang Menteri Besar BN dan ahli majlis mesyuarat selepas tengah hari ini". Kenyataan ini boleh dibaca di Malaysiakini. Ini menunjukkan bahawa DAP cuba untuk menghapuskan kuasa Sultan dan Raja-Raja Melayu.

16) Dalam sebuah buku bertajuk "Conversation With Lee Kuan Yew" tulisan Tom Plate, Lee Kuan Yew menyatakan dengan jelas bahawa " Bangsa melayu adalah suatu bangsa yang pemalas dan kurang berkemampuan (M/S 53). DAP menggunakan hujah ini dengan menyatakan kaum melayu sebagai bangsa pendatang. Mereka menafikan bahawa bangsa Melayu adalah penduduk asal di Tanah Melayu atau kini dikenali sebagai Malaysia.

17) Lim Guang Eng mempunyai cita-cita yang sama dengan Lee Kuan Yew, DAP mahu menjadikan Pulau Pinang sebagai 'Singapura kedua'. Guan Eng dikatakan sudah menyiapkan cadangan untuk menyerahkan Seberang Prai kepada Kedah dan membatalkan perjanjian lama antara Kedah dan Francis Light. Cadangan ini mahu dibawa kepada Sultan Kedah.

18) Pada 18 Oktober 1990, Karpal Singh (Pengerusi DAP) mengeluarkan kenyataan "Kami memberi pengakuan, untuk mewujudkan negara Islam. "LANGKAH MAYAT KAMI DAHULU". Di Dewan Perhimpunan Cina Pulau Pinang. Butakah PAS terhadap kenyataan Karpal Singh ini? Atau sememangnya Hudud sudah tiada lagi dalam perjuangan Isle PAS?

19) Pada 25 Februari 2009 Karpal dilaporkan berkata"SAYA SINGH IS KING". Ketika mengulas mengenai 100 laporan polis dan dua peluru hidup yang diterima beliau. Malah beliau memberi amaran kepada Pemuda UMNO supaya 'jangan main-main dengan beliau'. Adakah Karpal Singh ingin menjadi Raja di Tanah Melayu?

20) Pada 10 Januari 2008 Karpal Singh telah menafikan kenyataan Haji Hadi Awang berhubung dalam isu Hudud dimana di sini jelas menunjukkan bahawa DAP MENOLAK HUDUD! Ini bermakna DAP anti undang-undang Islam dan anti agama Islam!

21) Ngeh Koo Ham gembira apabila Anwar Ibrahim mengumumkan bahawa Pakatan Rakyat tidak akan menubuhkan Kerajaan Perpaduan dengan UMNO pada 22 Jun 2009. Dari sini jelas DAP begitu takut jika bangsa Melayu itu bersatu. Kerana bila mana bangsa Melayu bersatu, angan-angan DAP untuk memerintah negara kita akan berkubur!

22) Pada 22 Ogos 2010 Kit Siang menulis dalam laman blognya, HUDUD DAN NEGARA ISLAM BUKANLAH POLISI DALAM PAKATAN RAKYAT. Kit Siang menyatakan tiada kata sepakat dalam Pakatan Pembangkang untuk laksanakan Hudud jika mereka berjaya memerintah Islam. Jadi Hukum Hudud yang dicanangkan oleh PAS hanyalah sekadar slogan untuk meraih undi Islam. Kerana PAS sendiri tidak berani menyangkal Kit Siang berhubung isu ini.


Bersambung...

sumber : Double Y

100 Dalil Kenapa Parti DAP Harus di Tolak - Bahagian 1.


Artikel khas ini mempunyai 100 fakta kenapa perjuangan DAP harus ditolak oleh kita rakyat Malaysia.


Fakta ini dikumpul dan dihasilkan melalui pemerhatian ke atas segala tindak-tanduk dan gerakan kerja yang dijalankan oleh pimpinan Parti DAP.

Untuk bahagian pertama, saya sertakan 10 fakta terlebih dahulu.

1) DAP sudah bersatu dengan sekutu - sekutunya iaitu PAS dan PKR untuk memerintah Malaysia. Mereka melihat inilah masa terbaikuntuk berkuasa ketika orang Melayu berpecah kepada pelbagai parti. Mereka amat perlukan undi orang Melayu untuk mencapai cita-cita tersebut. DAP MAHU KUASAI PUTRAJAYA.

2) Lihat Manifesto DAP dalam Pilihanraya 2008. Mesej tersirat mereka adalah untuk mengajak semua orang Cina bersatu. Mereka tulis "Hanya DAP yang kuat dapat melakukan semua ini", itu bukan maksudnya. Maksud sebenar adalah "HANYA CINA YANG KUAT DAPAT MELAKUKAN SEMUA INI". Apakah orang Melayu masih tidak sedar lagi?

3) Democratic Action Party (DAP) adalah adik People Action Party (PAP). Apabila Singapura berpisah dari Malaysia poada 9 Ogos 1965, pendaftaran serpihan parti PAP yang ada di Malaysia dibatalkan. Devan Nair ( MP Bangsar pada waktu itu ) cuba menghidupkan semua PAP dengan nama Parti Tindakan Rakyat tetapi ditolak oleh pendaftar pertubuhan. Devan Nair kemudian menggunakan nama Parti Tindakan Demokratik atau dalam Inggerisnya Democratic Action Party (DAP). Dan ianya diluluskan pada 19 Mac 1966 lalu meneruskan agenda PAP di Malaysia.

4) DAP sering memanggang 5 ekor babi dalam program makan malannya. Kenapa 5 ekor? Ianya adalah simbolik kepada bintang satu yang mempunyai 5 bucu. Setiap bucu melambangkan kententeraan, inteligensia, petani, buruh dan generasi muda. Bintang berbucu 5 adalah logo universal komunis di seluruh dunia. Bucu 5 juga bermaksud 5 benua dan tangan. Lihatlah warna yang digunakan DAP iaitu merah. Warna merah ini adalah warna rasmi parti-parti komunis di seluruh dunia. South Sea Communist Party atau Nanyang Communist Party dibuka di Singapura pada 1922 sebelum dibubarkan menjadi Parti Komunis Malaya pada tahun 1930.

5) Pada Oktober 1967, DAP menjadi ahli kepada Socialist International, satu pertubuhan sosialis dan komunis antarabangsa. Salah seorang Naib Presiden Socialist International adalah Ehud Barak (Bekas Perdana Menteri Israel). DAP bukanlah demokratik, ideologi DAP sama seperti Parti Buruh di Israel. Dari sinilah Lim Guan Eng meniru konsep "Middle Malaysia" dari konsep "Middle Israel".

6) Dalam ucapan Lim Guan Eng di DAP Melaka State Annual Convention, pada Disember 2005, Guan Eng ada menyatakan akan adaptasi 3 People's Principles (Nationalism, Democracy dan Equality yang diterapkan oleh Dr. Sun Yat Sen (Pengasas Parti Nasionalis Cina Koumintang). Guan Eng percaya dengan teori Sun Yat Sen bahawa "Oversea chinese as the mother of revolution". DAP mahu membuat revolusi cara chauvinisme Cina. Guan Eng bukanlah ikut cara Umar Abdul Aziz tetapi ikut Chauvinisme Cina (Assobiyah).

7) Berapa bintang di bendera Singapura dan China? Lihat pula logo DAP dan PAPserta bendera Singapura dan China. DAP adalah serpihan PAP yang bersifat chauvinisme Cina.

8) Pekeliling SUK Bilangan 1 Tahun 2010, Kerajaan Negeri Selangor sebagai makluman bahawa setiap Jabatan dan Agensi di bawah Kerajaan Negeri Selangor perlu menggunakan logo Selangor Shines bersempena kempen Tahun Melawat Selangor 2011. Logo bintang 3 tersebut adalah sama dengan logo bintang 3 komunis yang dibawa oleh Chin Peng. DAP cuba menghidupkan dan membawa masuk kembali fahaman komunis di Malaysia.

9) Pada 22 November 2009 Karpal Singh (Pengerusi DAP) mempertikaikan keputusan kerajaan Malaysia mengapa tidak membenarkan Chin Peng pulang ke Malaysia. Dari sini jelas Karpal Singh sokong Chin Peng pulang ke Malaysia. Bukti DAP sokong komunis.

10) Lim Kit Siang dan Ronnie Liu mengatakan bahawa Zainuddin Maidin buta sejarah kerana menggelar Memorial di Nilai, sebagai Memorial Komunis. DAP menggangap bahawa ahli-ahli MPAJA (komunis) yang gugur tersebut sebagai pejuang kebebasan yang berjuang melawan pendudukan tenteran Jepun di Tanah Melayu. Di sini jelas DAP begitu menggagungkan komunis sebagai pejuang kemerdekaan.

Bersambung..



sumber : Pejuang Maya

Ummi Hafilda Pernah Lakukan Seks Dengan Beginda, Satu Fitnah Bodoh Pembangkang!



Hari ini saya terbaca satu blog pro-pembangkang yang menyiarkan kenyataan Beginda Anak Minda kononnya Beginda Anak Minda ini pernah melakukan seks dengan Ummi Hafilda Ali semasa di London.
Saya tersenyum sendiri bila melihat gelagat penyokong dan blogger pro-pembangkang yang berfahaman PAS ini percaya kata-kata Beginda Anak Minda yang terang-terang telah mengaku dirinya murtad dan keluar Islam baru-baru ini.

Kalau ada yang terlupa siapa Beginda Anak Minda ini, biar saya ingatkan serba sedikit siapa Beginda Anak Minda. Dia ini dulu pernah peluk Islam. Sebelum mengatakan bahawa beliau telah murtad baru-baru ini.

Kita dapat tahu Beginda Anak Minda ini murtad pun setelah kecoh kes "sosej babi" yang dibawa oleh anak beliau ke sekolah.

Dari situlah kita rakyat Malaysia tahu bahawa si Beginda Anak Minda ini rupanya telah lama tidak mengamalkan ajaran Islam. Beliau peluk Islam lepas itu suka-suka bertindak keluar dari Islam tanpa merujuk kepada pihak-pihak yang sepatutnya.

Kalau cikgu sekolah anaknya tidak rotan anak Beginda ini maka sehingga ke hari inilah saya rasa, kita akan ditipu mengenai status agama Beginda Anak Minda ini.

Sudahlah pegangan agamanya yang entah ke mana, lagi hendak keluarkan kenyataan bahawa dia pernah melakukan seks dengan Ummi Hafilda di London? Siapa hendak percaya cakap orang yang murtad? Saya sendiri pun tidak sangka blogger pro-pembangkang berfahaman PAS menerima pakai kenyataan seorang yang murtad untuk menyerang Ummi Hafilda Ali dengan niat ingin membunuh karakter.

Kesimpulannya jika agama Islam kita yang suci pun Beginda Anak Minda sanggup permainkan. Sehingga bertindak keluar Islam ikut suka kepala bapak dia. Adakah kenyataan bahawa beliau pernah melakukan hubungan seks dengan Ummi Hafilda Ali boleh dipercayai?

Bolehkah kata-kata orang murtad kita terima sebagai hujah kukuh untuk membuktikan hubungan seks diantara beliau dengan Ummi Hafilda benar-benar terjadi?

Nampaknya blogger pro-pembangkang betul-betul buntu untuk menangkis serangan yang bakal dilakukan oleh Ummi Hafilda Ali sehingga terpaksa menggunakan pakai kenyataan manusia murtad yang telah basi!


Petikan kenyataan Beginda Anak Minda :

Saksi pembela dalam perbicaraan fitnah salah laku seks dan tuduhan liwat DSAI memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa beliau telah mengadakan hubungan seks dengan saksi utama pendakwa iaitu Ummi Hafilda Ali.

Norazman Abdullah @ Baginda anak Minda memberitahu bahawa hubungan seks antara beliau dan Ummi berlaku semasa mereka tinggal bersama di London.Baginda, 40, juga memberitahu bahawa beliau sudah mengenali Ummi sejak 1992 tetapi hubungan itu menjadi akrab semasa mereka berada di London dalam bulan Jun 1998, bersama-sama ahli perniagaan yang dikenali sebagai MP S'ng Chee Hua dan seorang kawan yang lain.

Menurut Baginda lagi, Ummi memberitahunya, apabila kembali ke Malaysia bahawa dia akan membayar wang berjumlah RM200,000 kepada isteri Baginda supaya mereka boleh berkahwin secara sulit di London. Ummi juga berjanji akan memberikan saham sebanyak 25 peratus dalam projek iklan yang bernilai RM10 juta.

Ummi pernah membuat kejutan beberapa ketika lalu dengan mengistiharkan dirinya masih 'dara'. Beliau juga bersama-sama Azizan Abu Bakar menulis surat kepada PM Mahathir bahawa beliau mengetahui rekod salah laku seks bekas TPM, DSAI.

Baginda juga memberitahu mahkamah semalam, bahawa pada mulanya Ummi memberitahunya kes salah laku yang melibatkan bekas TPM DSAI itu adalah benar belaka. Tetapi selepas hubungan mereka (Ummi dan Baginda) akrab, Ummi mengakui bahawa 'kes salah laku DSAI' itu hanyalah diada-adakan (rekaan).

Baginda juga memberitahu mahkamah bahawa Ummi memberitahunya bahawa dia telah memaksa Azizan mengaku telah mengadakan hubungan seks (liwat) dengan DSAI.

Ummi bagaimana pun tidak menjelaskan kepadanya bagaimana dia memaksa Azizan supaya mengaku diliwat, kata Baginda lagi.

Ini semua dilakukan kerana dia (Ummi) bencikan DSAI dan abangnya Azmin Ali kerana tidak mahu membantunya dalam pemberian projek-projek perniagaan.Ummi juga telah memberitahu Baginda bahawa apabila DSAI disingkirkan kelak beliau akan mendapat projek iklan bernilai RM10 juta di KLIA dari Tun Daim.

Semasa beliau dan Ummi berada di London, Ummi ada memberitahunya bahawa Mahathir adalah 'dalang' di sebalik Buku 50 Dalil: Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi Perdana Menteri".

Selain Mahathir nama-nama yang disebut Ummi terlibat dalam penyediaan buku fitnah itu ialah Tun Daim, Rahim Thamby Chik (bekas Ketua Menteri Melaka) dan Setiausaha Eksekutif UMNO Tengku Adnan Tengku Mansor.

Menurut Baginda, beliau diberitahu oleh Ummi bahawa penulis buku itu ialah Khalid Jeffri sementara ianya dibiayai oleh Tengku Razaliegh Hamzah, Tun Daim dan Tengku Adnan.Baginda menambah, Ummi memberitahunya pada suatu malam dalam bulan Ogos 1998 bahawa bapanya Haji Ali tidak mengakuinya sebagai anak kerana membantu menyediakan kandungan dan maklumat yang tidak benar dalam penulisan buku fitnah tersebut.

Ummi menjelaskan kepada Baginda bahawa beliau tidak dapat tidur kerana bapanya (bapa Ummi) telah menghalaunya dari rumah.

Azmin Ali sebelum ini pernah memberikan keterangannya bahawa Ummi bukanlah seseorang sebagaimana yang didakwanya dan beliau telah tidak diakui anak oleh bapa mereka lewat 1998 kerana melarikan diri bersama lelaki yang sudah bernikah ke luar negara.

Baginda memberitahu mahkamah semalam, bahawa Ummi Hafilda telah memberitahunya dia sudah menulis surat kepada Mahathir tentang salah laku seks DSAI tetapi kandungan surat itu akan ditapis dan dipinda oleh Aziz Shamsuddin, Setiausaha Politik Mahathir.

sumber : Double Y

ASKAR MELAYU MATI TAPI PAKATAN RAKYAT TETAP MEMPERWIRAKAN CHIN PENG

Anda kenal anggota 19 RAMD Mekanis yang berdiri nombor dua dari kanan? Pastinya ramai yang tidak kenal sebab dia bukanlah Chin Peng atau anggota-anggota komunis yang lain. Dia juga bukanlah orang politik atau dari KAGAT yang kemudian dilantik sebagai menteri. Dia hanyalah seorang pemandu kenderaan tentera.

Sekalipun namanya diabadikan kepada kenderaan berperisai usahasama Malaysia-Turki, namun dia tetap tidak gah. Biarpun keberaniannya sehingga mengakhiri hayatnya di bumi asing, dihargai oleh tentera asing, kebanyakan pemimpin politik di Malaysia tidak mengenalinya.

Maklumlah, dia bukannya Chin Peng yang dibela oleh Mat Sabu, pemimpin-pemimpin PKR, DAP dan GERAKAN. Dia hanyalah seorang anggota tentera Askar Melayu Diraja Malaysia. Pangkatnya hanyalah prebet semasa hidup dan dinaikkan kepada koperal setelah menerima Pingat Seri Pahlawan Gagah Perkasa (SP) selepas kematiannya. Dan regimennya pula dikatakan RASIS kerana mempunyai gelaran MELAYU.


Gambar di atas adalah kenderaan APC RPZ Condor 4x4 tentera Malaysia yang musnah dan mengorbankan Allahyarham 1042754 Prebet Mat Aznan bin Awang (dinaikkan pangkat Koperal) dan mencederakan 10 anggota 19 RAMD Mekanis dengan 4 daripadanya cedera parah ketika menyelamatkan pasukan Rangers Amerika Syarikat di Pasar Bukhara, Mogadeshiu pada 3 Oktober 1993.

Anda pastinya pernah menonton filem BLACK HAWK DOWN yang mengisahkan tragedi yang menimpa anggota tentera Amerika Syarikat itu. Bagaimanapun, peranan anggota tentera Malaysia langsung tidak disebut sekalipun MALBATT merupakan penyelamat anggota-anggota tentera Amerika itu daripada dibunuh tentera militia Farah Aideed.

Anda pernah mendengar Mat Sabu bercerita apa-apa tentang anggota 19 RAMD di Somalia selain daripada sokongannya agar Chin Peng dibenarkan memasuki Malaysia dan menghabiskan sisa-sisa usianya di negara ini?

Pernahkah anda mendengar pemimpin GERAKAN yang begitu menyokong kebenaran untuk Chin Peng balik ke negara ini atas alasan kemanusiaan, berterima kasih kepada tentera Malaysia yang telah menaikkan nama pasukan dan negara ke mata dunia?

Pernahkah anda dengar walau sekali ucapan terima kasih dan penghargaan yang diberikan oleh DAP kepada Rejimen Askar Melayu Diraja yang menjadi tulang belakang keselamatan negara ini selain daripada mencemuh adanya isu perkauman di dalam pasukan tentera kerana wujudnya Askar Melayu?

Mujur juga PAS tidak berperangai seperti SYAITAN-SYAITAN itu memandangkan ramai pesara tentera sama ada yang pernah terlibat dalam pertempuran dengan pengganas komunis mahupun mewakili negara sebagai tentera pengaman menjadi ahli dan pemimpin parti tersebut.

Apa pula yang dibuat dek PKR selain cuba mendapatkan sokongan daripada anggota tentera untuk misi menaikkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia sehinggakan Anwar Ibrahim berbohong mengatakan Panglima-Panglima Angkatan Tentera Malaysia sudah bersiap-sedia untuk menyokongnya dalam GEMPAR 16 SEPTEMBER?

Kisah pengorbanan 19 RAMD Mekanis boleh anda telusuri menerusi blog-blog ini:



Dan jangan lupa juga untuk menelusuri BLOG MAT AMIN KINI & SILAM untuk mengikuti KEPERWIRAAN 'KAWAN KITA' ANGGOTA PENGGANAS KOMUNIS yang berjuang untuk menjajah negara ini sebagai sebahagian daripada Empayar Besar Komunis China.

Maka bandingkanlah yang menyokong kehidupan dan keselamatan keseluruhan rakyat Malaysia dengan pergerakan yang mendapat sokongan PAKATAN RAKYAT serta sebilangan pemimpin BN menerusi ikon mereka yang bernama Chin Peng.

Thursday, January 13, 2011

Gelaran ‘Datuk Seri’ kepada Dr. Khir digantung


SHAH ALAM, 13 Jan. - Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah telah menitahkan penggantungan keahlian Darjah Kebesaran Seri Paduka Mahkota Selangor (S.P.M.S.) dengan gelaran Datuk Seri yang disandang oleh bekas Menteri Besar Selangor Dr Mohamad Khir Toyo.

Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Mohamed Khusrin Munawi dalam satu kenyataannya hari ini berkata, tindakan penggantungan ke atas darjah kebesaran yang diterima Khir pada tahun 2001 itu dilakukan setelah Anggota Dewan Undangan Negeri Sungai Panjang itu dituduh mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 6 Disember tahun lepas.

"Penggantungan gelaran dan penggunaan Darjah Kebesaran ini akan disemak semula setelah mahkamah memutuskan Yang Berhormat tidak bersalah dan dibebaskan atas pertuduhan,” katanya.

Selain daripada Khir, Darjah Kebesaran Datuk - Sultan Sharafuddin Idris Shah (D.S.I.S.) dengan gelaran Datuk yang dikurniakan kepada Pengarah Ditamas Sdn. Bhd. Shamsuddin Haryoni pada tahun 2002, turut digantung.

Gelaran itu digantung selepas Shamsuddin didakwa di bawah Seksyen 165 dan Seksyen 109 Kanun Keseksaan di Mahkamah Tinggi Shah Alam dan penggantungan itu akan disemak semula setelah mahkamah membuat keputusan.

sumber : utusan 

Popular Posts

Bloggers of Sarawak

The Malayans