Adalah dinyatakan dan ternyata bahawa blog ini ditulis oleh penulis pro-kerajaan. Semua Artikel atau imej dan video di blog ini hanyalah merujuk pandangan peribadi penulis. Penulis tidak bertanggungjawab kepada anda, atau sesiapa sahaja yang membuat sebarang tuntutan bagi kehilangan, kemusnahan (secara langsung atau tidak langsung), kos, liabiliti atau gantirugi terhadap ketidaktepatan, hakcipta serta kesilapan maklumat/media yang terdapat dalam blog ini.

Monday, February 7, 2011

Budak ‘syok sendiri’ cabar Datuk Fadillah

inilah orangnya

Bila rasa syok sendiri sudah sampai ke paras dada, memang sukar untuk melihat siapa diri. Mungkin ini yang terjadi pada Ahmad Nazib Johari, ketua AMK Sarawak yang tidak pernah dipilih serta tidak pernah diundi oleh sesiapa, sekadar dilantik secara ‘demo-kuku besi’ oleh Anwar Ibrahim. Sama juga macam Anwar Ibrahim, tidak ada sesiapa memilih Anwar jadi ketua umum PKR.

Entah dirasuk jembalang apa? Sampai Ahmad Nazib tak sedar diri, hingga mencabar Datuk Fadillah berdebat untuk menyelesaikan masalah rakyat. kononnya dengan berdebat, maka selesailah masalah rakyat.… bangang.. bangangggg

Bagi Datuk Fadillah, mendengar dan mendekati rakyat akar umbi adalah jalan terbaik untuk menyelesaikan masalah. Bahkan pemimpin inilah yang dianggap sangat mesra rakyat dikalangan pemimpin-pemimpin muda, yang sentiasa turun padang mengunjungi penduduk di kawasan P194 Petrajaya.

Datuk Fadillah (photo credit to Pemuda PBB Semariang)


Datuk Fadillah dipilih dan diundi oleh rakyat untuk jadi pemimpin mereka, sedangkan Ahmad Nazib sekadar mendapat jawatan belas kasihan dari Anwar keparat. Kasiannnn…


Untuk Ahmad Nazib nikmati buah tangan dari Pemuda PBB Semariang;


...tak payah nak ajak Ketua Pemuda Negeri..berjumpa kami di kampung dulu...baru tau..kamu tidak layak mencabar Ketua Pemuda Negeri...Kamu hanya layak berjumpa kami yang sedia berjumpa dan berbincang tentang perancangan kamu secara terperinci di sini..kami mahu tau perancangan kamu mengenai bagaimana ekonomi orang melayu di sini..kami mahu tau macam mana kamu menangani isu perparitan kami...dan KAMI MAHU TAU..MANA KAMU SELAMA INI? KAMI MAHU TAU KAMU YANG PENAKUT, DAN TIDAK MAHU MENAMPIL DIRI KAMU DI SINI DAN BERCITA2 UNTUK MENJADI PEMIMPIN KAMI....ITU CABARAN KAMI...JANGAN CUBA HANYA BERANI AJAK BERDEBAT..JAWAB KAMI DULU

-dikutip dari Mukabuku Pemuda PBB Semariang


Sumber : MELANAU BLOGGER


Komen Rajah Binai :
kalau dah pencacai,pencacai jugak,tak kemana kuah tak tumpah ke kroni,ni orang nak kerja senang la ni,orang lain turun padang jengok tinjau sana-sini tolong rakyat,dia ambik jalan pintas,jual air liur,konon dia tu laku,sama la macam Tuan dia tu,gebang lebih,haaaaa kalu tuan-tuan nak taww ni la dia akibat turun ceramah tuan dia,habis satu dewan kena kencing ngan air lioq,semua berjangkit tang tu jugak.sampai ada yang kena Gagap pun ada,kah kah kah!

p/s: lepas ni kalau beras aku habis kat rumah,aku nak p berdebat ngan ketua kampung,tengok boleh dapat tak satu kampit. prfftttttt...... :D

2 comments:

Anak Seberang on February 7, 2011 at 12:50 AM said...

slm ziarah wahai sahabat
blog yg menarik
harap dpt follow dan link blog saya kembali

melanau blogger on February 7, 2011 at 1:08 AM said...

kalau ada banjir di kampung, ajaklah penghulu berdebat. pasti air akan surut...haha


Post a Comment

Popular Posts

Bloggers of Sarawak

The Malayans