Adalah dinyatakan dan ternyata bahawa blog ini ditulis oleh penulis pro-kerajaan. Semua Artikel atau imej dan video di blog ini hanyalah merujuk pandangan peribadi penulis. Penulis tidak bertanggungjawab kepada anda, atau sesiapa sahaja yang membuat sebarang tuntutan bagi kehilangan, kemusnahan (secara langsung atau tidak langsung), kos, liabiliti atau gantirugi terhadap ketidaktepatan, hakcipta serta kesilapan maklumat/media yang terdapat dalam blog ini.

rss

Sunday, April 24, 2011

Sai Baba; "Tuhan Manusia" Dah Mati.


(Reuters) - Indian spiritual guru Sri Sathya Sai Baba, revered by millions of followers as a living god, died Sunday in a hospital in southern India. He was 86.

Sai Baba, who was admitted to hospital in his hometown of Puttaparti a month ago, died of multiple organ failure, media said.



His followers, estimated to number six million, included top Indian politicians, business tycoons and Bollywoods stars.

Sai Baba, with distinctive frizzy hair and always clad in his trademark saffron robes, ran schools and hospitals through trusts in numerous countries. Questions are likely to arise over the management of his substantial assets.

He was credited with mystical powers including conjuring objects out of thin air.

Prime Minister Manmohan Singh said Sai Baba's death was "an irreparable loss" to all.

Legions of followers, including top judges and bureaucrats, were expected to take part in his last rites, media said.

(Reporting by Mayank Bhardwaj; Editing by Sanjeev Miglani)


Sai Baba was hospitalised on March 28 following problems related to heart and respiration.



Siapa Sai Baba?kecoh laman-laman web konspirasi teori dan forum-forum yang menceritakan tetang Sai Baba, Manusia yang mendakwa datang untuk menguatkan Agama-agama di dunia,menyatukan semua agama dalam terang menyatakan semua agama adalah sama, yang ternyata jika seorang muslim mempercayainya,maka terang songsang lah akidah hamba Allah itu. Lantas kedengaran pula cerita kehebatannya mengeluarkan tepung dan bermacam-macam "keajaiban" yang dilakukan sehingga menimbulkan kontroversi. Dikatakan dia adalah Dajal,namun terdapat persanggahan pendapat mengenai hal ini, lihat sini

Dajal kecil?
Wallahualam,nampaknya belum cukup 30,kat Malaysia nak kata ada,yang sesat2,dah berapa ramai dah?dah tak lama dahh


Dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang (atau sesuatu Yang bernyawa) apabila sampai ajalnya; dan Allah amat mendalam pengetahuannya mengenai Segala Yang kamu kerjakan.

(sajdah:11)


0 comments:


Post a Comment

Popular Posts

Bloggers of Sarawak

The Malayans