Adalah dinyatakan dan ternyata bahawa blog ini ditulis oleh penulis pro-kerajaan. Semua Artikel atau imej dan video di blog ini hanyalah merujuk pandangan peribadi penulis. Penulis tidak bertanggungjawab kepada anda, atau sesiapa sahaja yang membuat sebarang tuntutan bagi kehilangan, kemusnahan (secara langsung atau tidak langsung), kos, liabiliti atau gantirugi terhadap ketidaktepatan, hakcipta serta kesilapan maklumat/media yang terdapat dalam blog ini.

Tuesday, March 29, 2011

Al kisah komik "Raja Lawak" - Nurul Izzah buat laporan polis





Anak sulung Anwar Ibrahim, Nurul Izzah membuat laporan polis berhubung sebuah komik yang memperihalkan kelucahan orang yang dikatakan sebagai bapanya. Bukan itu sahaja, komik 16 muka surat yang berjudul 'Kisah Juara Lawak' telah dihantar kepada pengundi-pengundi baru di Parlimen Lembah Pantai.

Tiba-tiba sahaja Nurul Izzah teringatkan Seksyen 292 (a) Kanun Keseksaan, Seksyen 499 dan Seksyen 500 Kanun Keseksaan. Masa Zunar buat majalah kartun dan mempersenda-sendakan Najib Abdul Razak dan Zambry Abdul Kadir, bukan main lagi Nurul Izzah membela Zunar dengan mengatakan itu hanyalah karya seni dan tidak sepatutnya dipandang sebagai musuh.

Mengapa apabila kena ke batang hidung sendiri, terus mengatakan komik 'Kisah Juara Lawak' sebagai bahan fitnah? Mengapa komik itu tidak dilayan seperti karya-karya Zunar yang bukan sahaja memperolok-olokkan Najib Abdul Razak, Zambry Abdul Kadir, Harussani Zakaria, malahan Dr.Mahathir?

Apakah Nurul Izzah sebenarnya takut undian kepada PKR dan Pakatan Rakyat di Lembah Pantai akan beralih kerana komik berkenaan? Secara tiba-tiba Nurul Izzah memperkatakan tentang politik integriti dan maruah. Bagaimana kempen dan taktik yang digunakan oleh PKR selama ini? Tidakkah ianya lebih teruk daripada apa yang sedang dilakukan ke atas Anwar Ibrahim?

Bukankah Nurul Izzah sendiri memperolok-olokkan negara sendiri sewaktu ditemuramah oleh stesen televisyen dan majalah Indonesia? Tak tenggelamkah kapal-kapal selam milik Malaysia?

Nak cerita tentang integriti, boleh tarik balikkah onar dan ulah Anwar Ibrahim serta keseluruhan kepimpinan PKR dalam usaha mengucar-ngacirkan negara ini menerusi siri tunjuk perasaan yang diharapkan akan menjadikan Malaysia seperti Libya, Yaman dan Syria sekarang ini? Hanya kerana melalui jalan demokrasi, PKR dan Anwar Ibrahim tidak dipilih oleh majoriti rakyat, mengapa Nurul Izzah berada dalam barisan PENGKHIANAT dan PENJAHAT yang sangat gemar menipu?

Si pelaku lucah dibela dan dijadikan perwira negara, manakala pihak yang mendedahkan perlakuan lucahnya pula dikatakan penfitnah dan penjenayah... memang gormal sungguh politik di Malaysia!

Segerakan suruhanjaya siasatan diraja untuk menyiasat video lucah itu tak kiralah walau berapa kali pun, pancutan berlaku!!!!

 RB tau izzah sayang papa izzah,RB tau papa hebat,anugerah tuhan macam mama kata,kalau setakat komik macam ni takkan nak layan kot?macam mana ni,zunar buat kartun fitnah izzah backing kata seni,komik raja lawak ni pun seni jugak aper,dah panas?izzah buat report polis ni izzah tau ke siapa buat ni?ntah-ntah orang Papa sendiri tak?almaklumlah,video panas dah laku,rakyat pun dah sama panas,kasihan,mana jam omega?DNA tak payah cerita lah,Papa izzah memang hebat,RB akui.teringat zaman Tun Det dulu,berapa banyak kartunis satira yang perli atau siarkan kartun Tun M,rilekss jer.

RB:suka komik satira Dato' LAT dulu2


0 comments:


Post a Comment

Popular Posts

Bloggers of Sarawak

The Malayans