Adalah dinyatakan dan ternyata bahawa blog ini ditulis oleh penulis pro-kerajaan. Semua Artikel atau imej dan video di blog ini hanyalah merujuk pandangan peribadi penulis. Penulis tidak bertanggungjawab kepada anda, atau sesiapa sahaja yang membuat sebarang tuntutan bagi kehilangan, kemusnahan (secara langsung atau tidak langsung), kos, liabiliti atau gantirugi terhadap ketidaktepatan, hakcipta serta kesilapan maklumat/media yang terdapat dalam blog ini.

Friday, April 15, 2011

UGUTAN BUNUH KEPADA PEHIN SRI!


Dapat baca dengan jelas?

UNDI TAIB=UNDI ASUK TUA
JATUHKAN TAIB= BUNUH ASUK TUA
BILA ASUK-ASUK TUA INI MAHU DIKORBANKAN?!!!

Wah,ini betul-betul marah haa?

Entah sejak bila papan ini digantung, entah berapa ramai yang sudah melihatnya, namun kerja tangan-tangan “rakyat(?)” yang tergesa-gesa menaikkan banner ini  menampakkan sikap mereka yang suka baling batu sembunyi tangan. 

Siapakah mereka ini sebenarnya?meluahkan kebencian begitu sekali  terhadap Pehin Sri dan Pemimpin-Pemimpin Kerajaan Negeri Sarawak?

Perhatikan betul-betul Mesej yang ingin disampaikan,anda dapat kesan Asuk=Anjing,yang terang-terangan menghina(yang sudah menjadi adat istiadat dalam budaya pembangkang)

Bunuh!,wahh,ini orang betul-betul ka main-main?ini orang pasti seperti orang  kuat yang paling tidak pun ada 16 kumpulan gangster  yang sedia bernaung di bawah ketiak mereka.

Asuk-Asuk Tua,jelas dari line ini kita dapat menterjermahkan niat sebenar dalang yang membuat ugutan/penghinaan terhadap Pemimpin-Pemimpin kita.  

Saya tidak pasti adakah perbuatan ini berpengaruh dari budaya luar yang dibawa masuk ke sini, seingat-ingat sepanjang kehidupan saya di Sarawak, inilah kali pertamanya saya berjumpa dengan sesuatu yang asing. Dan sangat kurang ajar.

Turut  memainkan peranan juga Pembangkang Tanah Semenanjung yang kini menjalar ke seluruh negeri menyebarkan indoktrinasi baru dalam pemikiran rakyat Sarawak. Mereka datang ke sini dengan menjaja fitnah, menghina kerajaan, menghina Ulamak dan Ahli Kitab, menimbulkan kekacauan dan huru-hara. 


Sampai saat ini Rakyat Sarawak masih tidak sedar dengan taktik jijik yang dituangkan ke atas mereka, Rakyat akan terus buta hanya kerana kebencian mereka terhadap kerajaan(satu norma di dalam mana-mana negara)telah membutakan mata  terhadap apa yang telah terhasil pada hari ini. Segolongan rakyat ini rupanya telah lupa dengan jasa-jasa pemimpin, hanya dendam dan kebencian yang tidak berasas menjadikan perbuatan ini sebagai misi suci mereka.

Saya tidak berani untuk menuduh siapa-siapa yang mendalangi. Namun yang pasti,mereka yang bertanggungjawab ini  seolah-olah telah menunjukkan tindakan yang terdesak dan tergesa-gesa dalam usaha merampas tampuk pemerintahan Kerajaan Negeri Sarawak. Jika perkara ini adalah seperti yang saya sangka, semoga Allah menyelamatkan Sarawak.

Kesemua andaian saya itu belum dapat dibuktikan dengan kukuh, maka lebih baik diserahkan kepada pihak Polis untuk siasatan lanjut. Laporan telah dibuat oleh Mohamad Abdul Rahman bin Adenan merangkap Ketua  Penerangan PBB N.8 Satok.

Laporan Polis 







INI BUKAN BUDAYA KITA,INI BUDAYA DIBAWA MASUK OLEH PARTI SEMENANJUNG YANG TIDAK TAHU APA PUN MENGENAI APA YANG TELAH KITA BINA SELAMA INI, APA YANG TELAH TURUN TEMURUN DIPERTAHANKAN OLEH ORANG-ORANG TUA. SIAPAKAH MEREKA UNTUK MENGAJAR KITA?AMAT CELAKALAH ANDAI SARAWAK DIJAJAH OLEH IDEALIS MABUK YANG TIDAK PERNAH PUN MENGAMBIL KISAH TENTANG RAKYAT SARAWAK, TIDAK ADA PUN RASA SENSITIF YANG MEREKA TUNJUKKAN KEPADA RAKYAT SARAWAK,MALAH ANAK-ANAK MUDA KITA DIAJAR UNTUK MENJADI KURANG AJAR, ORANG-ORANG TUA KITA DIHASUT UNTUK MENYERTAI MEREKA. MEREKA SANGGUP BERGELUMANG DENGAN TAKTIK YANG PALING HODOH DAN HINA SEKALI.


Nak dengar Bunyi Anjing?minit ke - 5





INGIN SAYA MEMINJAM KATA-KATA ALEHKAYONG....TIMBANG-TIMBANGKANLAH...jangan musnahkan apa yang kita bina...







0 comments:


Post a Comment

Popular Posts

Bloggers of Sarawak

The Malayans