Adalah dinyatakan dan ternyata bahawa blog ini ditulis oleh penulis pro-kerajaan. Semua Artikel atau imej dan video di blog ini hanyalah merujuk pandangan peribadi penulis. Penulis tidak bertanggungjawab kepada anda, atau sesiapa sahaja yang membuat sebarang tuntutan bagi kehilangan, kemusnahan (secara langsung atau tidak langsung), kos, liabiliti atau gantirugi terhadap ketidaktepatan, hakcipta serta kesilapan maklumat/media yang terdapat dalam blog ini.

Wednesday, March 9, 2011

Jom Debat!!


Posted on March 8, 2011, Tuesday
KUCHING: Tan Sri Datuk Amar Adenan Satem menegur Baru Bian yang menolak untuk berdebat dengannya dan tetap mahu berdebat dengan Ketua Menteri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud.

Adenan berkata: “Bagi seseorang yang tidak pernah di-pilih sebagai wakil rakyat dan sudah tiga kali kalah dalam pilihan raya (Baru tewas di Ba’Kelalan dan sekali di Lawas) dia kelihatan terlalu berbangga dengan dirinya.”
Katanya beliau bersedia untuk berdebat dengan Baru dan ia bukan sesuatu yang baru bagi dirinya.
“Saya telah berhujah dengan ahli (ADUN) Bukit Assek, Kota Sentosa dan ahli-ahli pembangkang yang lain dalam Dewan sejak lebih 30 tahun lalu.
“Mesti ada venue, forum yang teratur serta tarikh yang dipersetujui dan fokus terhadap isu dan dikendalikan secara rasional tanpa terlalu banyak retorik dan publisiti murahan,” katanya sambil menambah publisiti murahan dan stunt politik memang dicari dan dilakukan oleh Baru sekarang.
Berikutan penolakan Baru untuk berdebat dengannya, Adenan berkata: “Baru tidak perlu takut kepada saya. Saya adalah orang tua yang tidak berbahaya, sedia untuk bersara.”
Pakcik elak macam ni!


RB:aku mun orang tua dah negor macam ia,malu oi maluuuuuuuuuu,tapi xdahal,loya xtauk nemu malu,,teruskan jak belit-belit berretorik,tok pun dah terbelit dikmpun,cerita byk pun x guna,siapa sik kenal baru bian?prfttttttt

3 comments:

anak segan said...

x iboh ajak,suruh baru bian ya tido jak di rumah,padah jak migrain ka sakit tekak kah cukup lah,sapa nya ya nak berdebat ngan taib,taib bukan kerjanya berdebat ajak macam anwar nun,gago nak berdebat.

Ujil Daud said...

baru towk sebenarnya mcm budak2 sekolah rendah .. mun org sik melawan nya nunjuk berani .. mun lawannya nunjuk berani lalu mcm manok koloknya sik bertaji sik pandei enkokok ... dah YB Adenan maok nie nya lalu sik didengar gik suara nya iya .. gago nak berdebat tang ator jak parti kian runtuh nya ya ..

Anonymous said...

And ye shall know the truth,and the truth shall make you free - The Holy Bible.

Chief Minister Abdul Taib Mahmud will only accept Sarawak PKR chief Baru Bian’s challenge to a public debate if there is a strong evidence the state government has grabbed native customary rights (NCR) lands from the owners.

“He will have to submit the proof first before I can accept the challenge on the debate with the NCR land as the topic,” Taib said.

Evidences have been given. What did Taib do?
He chickened out. The challenge was thrown to Taib not Adenan. I would have a little bit of respect for Taib had he from the start indicated that he will get Adenan or anybody else debate on his behalf. He was expecting BB will not have the evidences. Such arrogant.

=87-


Post a Comment

Popular Posts

Bloggers of Sarawak

The Malayans