Adalah dinyatakan dan ternyata bahawa blog ini ditulis oleh penulis pro-kerajaan. Semua Artikel atau imej dan video di blog ini hanyalah merujuk pandangan peribadi penulis. Penulis tidak bertanggungjawab kepada anda, atau sesiapa sahaja yang membuat sebarang tuntutan bagi kehilangan, kemusnahan (secara langsung atau tidak langsung), kos, liabiliti atau gantirugi terhadap ketidaktepatan, hakcipta serta kesilapan maklumat/media yang terdapat dalam blog ini.

rss

Monday, April 18, 2011

Chauvinis DAP

Masih tidak faham mengapa masih ada kaum bumi suka diperbodoh dan ditunggang seenak-enaknya oleh DAP parti chauvinis cina.

Kenapa Parti Islam Semalaya rela menghulur punggungnya untuk diperkudakan oleh DAP bagi memenangi kuasa politik. Bermimpi ke sarawak, hakikatnya mereka masih di Kelantan. Cuma mampu membisu bila dijerkah Karpal Singh. Ya, anda tahu isu apa.

Adakah mereka hanya mengangguk-ngangguk bertepuk tangan di dalam ceramah DAP walhal tidak tahu jika penceramah berbahasa cina menceritakan tentang ketuanan cina dan keinginan untuk menghapus hak keistimewaan Bumiputra.

Orang luar DAP(kecuali kuda) jelas melihat empayar DAP sebagai satu parti yang diwarisi turun temurun, cengkaman kuku besi di dalam DAP jelas dilihat dalam pemilihan calon. 


Andai diletakkan anjing sekalipun, pasti boleh menang, Kerana DAP telah berjaya meracuni pemikiran orang-orang cina,DAP tidak pernah peduli jika mereka terpaksa bermain dengan isu kaum.

DAP hanya mahukan sokongan dari rakyat. Dengan kaedah pecah dan perintah kita dapat lihat DAP bermain dengan isu kaum terutama kepada rakyat malaysia yang berbangsa cina di bandar khususnya. DAP tidak peduli kesan dari permainan ini, walaupun sampai rusuhan kaum pun mereka tidak akan peduli. kaedah ini berjaya menarik pengundi-pengundi. Dimana silapnya SUPP?

Disamping membuat serangan kepada pelbagai isu yang terang-terang berkait dengan kaum Bumiputera, DAP juga bijak mengatur bicara dalam menjanjikan kepelbagaian kepada rakyat. Perkara yang sama dilakukan oleh Keadilan. Yang mana sampai kini hanya mampu berhutang dengan SYABAS.

Sebahagian besar orang-orang cina di Sarawak tidak lagi menunjukkan kepercayaan mereka kepada Barisan Nasional(SUPP). SUPP dianggap tidak lagi mampu menjadi wakil kepada kaum mereka. Benarkah SUPP menjadi Boneka dalam kerajaan?

Kerana kini orang-orang Cina mendakwa bahawa mereka tidak memerlukan Kerajaan untuk terus hidup. Sedangkan sedari dulu mereka (yang didalangi oleh DAP chauvinis) berteriak supaya dihapuskan Hak keistimewaan Bumiputera. 

Mereka menyerang polisi DEB yang kononnya tidak adil dan tidak relevan, padahal selama ini mereka menguasai Ekonomi di Malaysia dan sentiasa kedepan berbanding dengan kaum-kaum yang lain. Bagaimana orang yang kononnya dipinggirkan boleh menjadi majoriti yang terkaya di Malaysia?.Mungkin mereka lupa apakah sebabnya DEB diwujudkan.

Kenyataan yang angkuh ini telah melukakan hati kaum-kaum lain terutamanya Melayu. Seolah-olah Kaum Cina diperlakukan dengan teruk di negara ini. Lihat kesan permainan DAP chauvinis yang berjaya memisahkan Kaum Cina dari kaum-kaum yang lain.

DAP menghasut orang-orang Cina untuk mementingkan diri sendiri, meruntuhkan sifat perkongsian sesama kaum yang sudah berjalinan selama ini. DAP juga membuat rakyat lupa dengan keamanan yang mereka jalani.

Walaubagaimanapun tidak semua orang-orang Cina yang terpedaya dengan tipu helah DAP. Malahan ramai lagi yang masih menyokong dan percaya dengan Kerajaan Barisan Nasional. 

Kita akan lihat kesan indoktrinasi mereka dalam 5 tahun akan datang. Jika saranan untuk Kerajaan Barisan Nasional untuk tidak mengendahkan Kaum Cina, saya tidak setuju. Tapi Biarkan DAP Kaum Cina Chauvinis hidup dengan sendiri. Mereka telah banyak menyakitkan hati orang-orang lain.

Sayangnya masih ada kaum lain yang bodoh.


RB 1 Malaysia :)

4 comments:

Anonymous said...

mereka dah ada duit,yang tk de hanya kuasa,

Tak Payah Tau said...

Tunggu sajalah masa..., apabila mereka dah pun ada duit..., dan kemudian dapat pula kuasa.

Pada ketika itu..., Maka padam muka Melayu. Sesal kemudian tiada gunanya.

Fencesitter on April 19, 2011 at 7:16 AM said...

Mari lah kita memboycot kan mereka.. Jadi beli barang dari mereka kecuali dah takder choice... Kerajaan jangan beri apa yang lebih kecuali yang termaktub dalam perlembagaan... Kami kaum bumiputra dah fedup dengan sifat mereka... Ayuh boycot supaya mereka sedar.....

Spin1001 said...

"BUY FROM CHINESE LAST... LOOK MALAY policy"


Post a Comment

Popular Posts

Bloggers of Sarawak

The Malayans