Adalah dinyatakan dan ternyata bahawa blog ini ditulis oleh penulis pro-kerajaan. Semua Artikel atau imej dan video di blog ini hanyalah merujuk pandangan peribadi penulis. Penulis tidak bertanggungjawab kepada anda, atau sesiapa sahaja yang membuat sebarang tuntutan bagi kehilangan, kemusnahan (secara langsung atau tidak langsung), kos, liabiliti atau gantirugi terhadap ketidaktepatan, hakcipta serta kesilapan maklumat/media yang terdapat dalam blog ini.

Wednesday, April 6, 2011

Sekitar Hari Penamaan Calon DUN JEPAK N.58









Laporan ringkas dari rakan di sana


-BN turun dengan 3000 penyokong dari semua komponen parti :- PBB,SUPP,PRS,SPDP


-PKR membuat bantahan atas penggunaan nama Haji kepada calon BN di dalam borang tetapi telah ditolak oleh pihak SPR.


Calon-calon yang bertanding adalah


Datuk Haji Talip Zulpilip
Abdul Jalil Bujang - PKR
Abdul Kuddus Ramlee - Bebas
Awang Abdillah Awang Nassar - Bebas
Ramli anak Melaka - SNAP

Seorang lagi calon dari PCM En Khamis Mahadi tiba tiba keluar dari bilik Pernamaan calon beberapa ketika setelah calon BN masuk. Menurut sumber yang tak sahih, beliau dikatakan tertinggal borang percalonan dan terpaksa balik untuk mengambil dengan meninggalkan pencadang dan penyokongnya di dalam bilik tersebut. Namun yang peliknya sehingga masa tamat beliau tidak muncul juga. Adakah calon ini telah di........? 


Khamis Mahadi adalah bekas penolong Bendahari Ranting Kpg Baru Sebuan Besar Jepak yang mengumumkan keluar PBB baru baru ini.



RB: sayang nya Rb tiada di sana,mungkin banyak lagi yang dapat diceritakan,yang pastinya semangat penyokong-penyokong BN di Jepak tidak selemah seperti yang diwar-warkan oleh pembangkang.
satu lagi bukti rakyat bintulu masih mahukan BN.syabas diucapkan buat warga jepak.


p/s:betul-betul panas kerusi jepak,sampai tan sri kha kha kha lid ibrahim pun datang menjenguk.keh keh keh

10 comments:

Anonymous said...

ya rakyat bintulu masih mahukan BN tetapi tidak suka dengan "CALON" BN di N58....

Anonymous said...

HIDUP BN!

Anonymous said...

jaga-jaga orang bn,khalid gagap dah datang bintulu,ja ja ja jagaaa

Anonymous said...

http://whizzekid.wordpress.com/2011/04/06/dominique-dengan-parti-bunga-raya/

Rajah Binai on April 7, 2011 at 9:19 PM said...

wahh.taktik lama ni,rasa-rasanya calon balik nak ambik borang terus lupa nak datang balik,mungkin lembu-lembu peliharaan kena kejar harimau kot.kah kah kah.cintai lah cinta

Ebeqlel said...

Pengundi yang bijak akan memilih yang terbaik untuk diri mereka sendiri, PBB adalah pilihan yang benar kerana PBB ini lah permulaan kita, tetapi bagaimana untuk kita memilih yang benar dalam PBB, Apakah jalan penyelesaian? Kepada Pengundi di DUN58 Jepak turunlah beramai-ramai pergi mengundi yang pincang datanglah biar bertongkat, yang buta datanglah berpimpin yang sihat janganlah leka, mari undilah dengan bijak.

Anonymous said...

PBB ok BN pun ok..... tp..... yang memimpin tak ok cuma bagi janji je..... tgk kat kpg kuala segan... sebilangan rumah tak dibekal kan elktrik....serta titi beliN RUMah ke rumaH.....tu janji masa pilihan raya dun yang ke -9....... sampai sekarang dah yang ke-10 masih jugak sambung elektrik daripada rumah orng sebelah......mana lak janji dulu.. tak kan nak buat janji yang baru lak.... sekarang yang lama lom di tunai......tau lah pengundi kat kpg kuala segan mcm kerbau cucuk idung...tp kadang kerbau ada jugak masa naik berang............ susah jugak nanati.......

Rajah Binai on April 9, 2011 at 5:54 PM said...

berteraskan manifesto baru BN sarawak kali ini,RB akan cuba menaikkan segala isu-isu rakyat untuk dibawa ke pihak pemimpin,tapi buat masa ini diharapkan kita menyokong Barisan Nasional.pastikan kuasa kita tidak terlepas pada pendendam atau pelakon di seberang sana.

Anonymous said...

jangan sekadar untuk menyenangkan hati bagi meraih undi...... kerana pekara seperti ini sering belaku selepas mengundi... batang hidung pun tak nampak...apatah lagi bantuan yang dijanjikan.... pada election lepas belum dapat di tunaikan.....ini kah pemimpin yang layak kita undi....????????????????? sekurang-kurang lakukan perubahan......

Anonymous said...

undilah parti yang tidak rasuah,yang tidak merompak harta rakyat,yang tidak menggunakan duit rakyat(cukai) untuk berkempen, yang tidak menyerang peribadi org lain tanpa ada bukti yang kukuh, yang tidak meroboh rumah org sesuka hati, yang tidak beri duit rm100 seorang untuk konvoi,yang tidak makan duit rakyat, yang tidak rampas tanah adat orang,yang menyelesaikan masalah org miskin.


Post a Comment

Popular Posts

Bloggers of Sarawak

The Malayans