Adalah dinyatakan dan ternyata bahawa blog ini ditulis oleh penulis pro-kerajaan. Semua Artikel atau imej dan video di blog ini hanyalah merujuk pandangan peribadi penulis. Penulis tidak bertanggungjawab kepada anda, atau sesiapa sahaja yang membuat sebarang tuntutan bagi kehilangan, kemusnahan (secara langsung atau tidak langsung), kos, liabiliti atau gantirugi terhadap ketidaktepatan, hakcipta serta kesilapan maklumat/media yang terdapat dalam blog ini.

rss

Wednesday, April 6, 2011

Gambar Sekitar Pencalonan N.04 Pantai Damai

8.30 Pagi,tak nampak bendera lambang dancing,hanya beberapa penyokong pkr di tepi jalan.

Sampai-sampai di pagar sekolah MRSM baru nampak kumpulan penyokong BN,sempat mendengar  nasihat Calon kepada penyokong untuk tidak membalas apa apa provokasi negatif dari pihak lawan,di akhiri dengan doa.




Berarak menuju ke pusat penamaan calon di IKM,dah macam 'lautan biru',sampai hujung gambar pun bendera BN tak putus-putus,terserlah semangat penyokong2 yang berarak sambil menyanyikan lagu parajurit tanah air.

Setengah jam kemudian ketibaan calon PKR ditemani Wan Azizah selaku ketua umum parti.tidak lupa penyokong2 yang hanya senyap menyeberang 'lautan biru'.ketibaan mereka disambut dengan kibaran serentak bendera-bendera BN dan PBB,meremang bulu roma,walaupun tak beratus ribu yang datang,semangat mereka lebih dari itu.

Tiada bantahan yang dibuat,setelah lama menanti,nama-nama calon pun diumumkan, haa sekarang dah mula dahh.




Itu dia!Penyokong-penyokong pkr berjumlah 30 orang bersemangat bersorak dengan kuat bila nama calon mereka disebut, namun kata-kata semangat untuk mereka sendiri tidak lama kemudian bertukar menjadi kata-kata provokatif dan cacian yang ditujukan kepada BN, lebih menjadi-jadi bila lensa kamera dihadapkan pada mereka,masa datang tadi senyap pulak?orang dah balik baru buat bising, suka sangat main belakang.

Nampak tak beza parti BN dan parti kedendaman?penyokong BN yang melebihi 1000 orang memang cool. Tidak membalas apa apa provokasi, masih berpegang pada nasihat Calon mereka, berarak meninggalkan kumpulan penyokong PKR yang terpinga-pinga apabila provokasi mereka tidak mendapat layanan,kaaasihaaaann.


N04: PANTAI DAMAI: SARAWAK: 14,104

1. Suhaimi Selamat (Bebas)
2. Dr Abdul Rahman Junaidi (BN-PBB)
3. Wan Zainal Abidin Wan Senusi (PKR)

Penyandang: Dr Abdul Rahman Junaidi (BN-PBB)
Undi diperolehi: 5,217
Majoriti: 2,164



p/s: Nasib baik tak ada yang tanya pasal jam Omega..prfffftttttttt

1 comments:

Anonymous said...

http://whizzekid.wordpress.com/2011/04/06/dominique-dengan-parti-bunga-raya/


Post a Comment

Popular Posts

Bloggers of Sarawak

The Malayans