Adalah dinyatakan dan ternyata bahawa blog ini ditulis oleh penulis pro-kerajaan. Semua Artikel atau imej dan video di blog ini hanyalah merujuk pandangan peribadi penulis. Penulis tidak bertanggungjawab kepada anda, atau sesiapa sahaja yang membuat sebarang tuntutan bagi kehilangan, kemusnahan (secara langsung atau tidak langsung), kos, liabiliti atau gantirugi terhadap ketidaktepatan, hakcipta serta kesilapan maklumat/media yang terdapat dalam blog ini.

Malaysian stand-up Clown

Anwar VS ABIM

About Me

My Photo
RB
Bintulu, Sarawak, Malaysia
nasionalis
View my complete profile

Thursday, April 28, 2011

Peluang menjana pendapatan bersama DSAI.



Anda Penganggur?Malas cari kerja?Ketagih Facebook dan Blog?tunggu apa lagi! inilah peluang yang baik untuk menjana pendapatan. Dosa belakang kira, Nanti dah penat masuk la PAS,macam Bob Lokman,sambung kutuk kat sana pun masuk syurga punya!

Pasca PRN: PKR mengaku calon tak laku.

PKR Akui Strategi BN Tampilkan Muka Baru Berkesan Di Sarawak




PETALING JAYA, 26 April (Bernama) -- Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada Selasa
mengakui strategi Barisan Nasional (BN) menampilkan 18 muka baru untuk
bertanding dalam pilihan raya negeri Sarawak ke-10, 16 April lepas, ternyata
berkesan.

Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli berkata BN telah membuat tindakan
yang betul dengan menampilkan muka baru di kawasan-kawasan Dewan Undangan
Negeri (DUN) berkenaan sehingga mengakibatkan PKR kehilangan banyak undi.
"Pada (pilihan raya negeri) 2006 dulu, ada perubahan undi kepada baik kepada
PKR atau parti lawan (BN) adalah disebabkan calon di beberapa kerusi itu
tidak disukai pengundi.

Wednesday, April 27, 2011

Pasca PRN: Sejenak "Jamuan Terima Kasih" dari Saiee Driss

(untuk renungan YB dan para pemimpin parti)


Sekadar Gambar Hiasan




malam ini
diadakan majlis jamuan
terima kasih kepada semua
setelah tamat pilihanraya


inilah penghargaan
kepada yang telah bertungkus lumus
mernyibukkan diri
termasuk berkempen di kedai kopi
bijak mencari kesalahan sana sini
siang malam tak keruan
walau sekadar berlari sibuk sendiri
kerja entah apa atau
tak kerja apa-apa
tetap menuntut kupon makanan

Sunday, April 24, 2011

Sai Baba; "Tuhan Manusia" Dah Mati.


(Reuters) - Indian spiritual guru Sri Sathya Sai Baba, revered by millions of followers as a living god, died Sunday in a hospital in southern India. He was 86.

Sai Baba, who was admitted to hospital in his hometown of Puttaparti a month ago, died of multiple organ failure, media said.

Kerajaan tidak takut hadapi pandangan penulis blog: PM



KUALA LUMPUR: Kerajaan tidak pernah takut dengan kehadiran penulis blog, malah sebaliknya ingin menjadi sebahagian daripada mereka serta mengetahui pandangan mereka, termasuk yang bersifat membina, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Saya percaya hubungan ini akan menjadi hubungan penting yang berlandaskan sikap saling menghormati. Mungkin kita tidak boleh mempunyai pendapat yang serupa sepanjang masa, tapi kita tidak boleh bermusuhan.


"Apa yang penting bagi kita ialah mengetengahkan pandangan anda (penulis blog), termasuklah pandangan yang bersifat membina dan dengan cara ini kita dapat sama-sama membina sebuah negara Malaysia dan masa depan yang lebih baik untuk kita," kata Najib dalam ucaptama beliau pada Persidangan Penulis-penulis Blog Rantau Malaysia-Asean Pertama di sini, hari ini.
Turut hadir, penaung Blog House Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali; presiden Blog House Malaysia, Syed Akbar Ali dan Datin Seri Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri.

Najib berkata, era "kerajaan tahu semuanya" sudah berlalu dan kini kerajaan perlu mengetahui pandangan serta kritikan penulis blog yang mewakili masyarakat Malaysia.

Friday, April 22, 2011

Sampai 13 Orang Pemuda PBB Kidurong letak jawatan?

Letak jawatan?

Wednesday, April 20, 2011

Dasar Pandang Ke Timur Berbalik ke Malaysia!


SHAH ALAM - Siapa sangka, 30 tahun selepas Dasar Pandang ke Timur diperkenalkan Tun Dr Mahathir Mohamad, masyarakat Jepun yang dijadikan contoh kini sebaliknya memandang ke arah kita pula.

Menariknya, yang menjadi saksi ‘Dasar Pandang ke Malaysia’ oleh orang Jepun adalah anak kepada arkitek dasar itu sendiri, Datuk Mukhriz.

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu berkata, dalam kunjungannya ke negara matahari terbit Februari lalu, sekumpulan pelabur Jepun menyebut di hadapannya mengenai ‘Dasar Pandang ke Malaysia’ dalam satu perbincangan.

Tuesday, April 19, 2011

Lepak petang lepas pilihanraya

RUPANYA BN CUMA DAPAT UNDI SEBANYAK 56% jaa!! ini bermakna 44% Pengundi Sarawak Berpaling Tadah..
BN – 55 (372,379 undi)
PKR – 03 (117,100 undi)
DAP – 12 (134,847 undi)
PAS – 0 (9,719 undi)
SNAP – 0 (15,663 undi)
PCM – 0 (2,895 undi)
Bebas – 01 (20,064 undi)
bermakna undi BN = 372,379 undi Pakatan Rakyat +++ undi pembangkang yg lain = 300,288.
(372,379-300,288=72091) lebihan yg sokong BN adalah seramai 72 091 shj……

Rupa-rupanya pembangkang masih tak puas hati dengan kemenangan Barisan Nasional yang diberi kepercayaan oleh rakyat untuk memerintah. Saya tak pasti kenapa kiraan undi Bebas dan SNAP dimasukkan sekali dalam kiraan Pakatan Pembangkang. Tak apa beri mereka peluang untuk berhujah he he he...

Monday, April 18, 2011

Chauvinis DAP

Masih tidak faham mengapa masih ada kaum bumi suka diperbodoh dan ditunggang seenak-enaknya oleh DAP parti chauvinis cina.

Kenapa Parti Islam Semalaya rela menghulur punggungnya untuk diperkudakan oleh DAP bagi memenangi kuasa politik. Bermimpi ke sarawak, hakikatnya mereka masih di Kelantan. Cuma mampu membisu bila dijerkah Karpal Singh. Ya, anda tahu isu apa.

Adakah mereka hanya mengangguk-ngangguk bertepuk tangan di dalam ceramah DAP walhal tidak tahu jika penceramah berbahasa cina menceritakan tentang ketuanan cina dan keinginan untuk menghapus hak keistimewaan Bumiputra.

Orang luar DAP(kecuali kuda) jelas melihat empayar DAP sebagai satu parti yang diwarisi turun temurun, cengkaman kuku besi di dalam DAP jelas dilihat dalam pemilihan calon. 

Sunday, April 17, 2011

DAP dan PKR CELAKA BERLAKON MALAM TADI

Pembaca-pembaca sekalian, anda boleh lihat sendiri perangai jahanam yang dibawa oleh pembangkang-pembangkang dari semenanjung,anda sendiri boleh melihat sifat kotor dan jahanam mereka yang sememangnya pakar dalam memprovok orang lain. terjerit-jerit sana sini dan menghina SPR dan POLIS.inikah orang yang kita mahu jadikan sebagai pemimpin?dalam erti kata lain,Anak haram. Keganasan,Itulah yang sebenarnya mereka mahu,mereka mahu ditumbuk,mereka mahu dilawan,agar nanti mereka dapat tunjukkan kepada dunia bahawa Polis adalah anjing kerajaan,Dapat mereka buktikan kerajaan bersifat kuku besi,SPR adalah agent SUPP, dan macam-macam fitnah yang dilemparkan. ini adalah taktik biasa yang sering dimainkan, Cuma disini,budaya ini masih baru,adakah ini permulaan Budaya Ganas di Sarawak?Bersyukur ke Hadrat Ilahi,Kita masih lagi dapat mengekalkan Kerajaan Barisan Nasional di Sarawak.Timbang-timbangkanlah...




Coret-Coret di Pagi Subuh Kemenangan

Demam PRN Sarawak telahpun berakhir,namun momentum jelas masih terasa, Mungkin kerana banyak lagi isu yang tidak dihangatkan.

Tahniah dan Syukur kerana Barisan Nasional menang sekali lagi dengan majoriti 2/3, menepati penyataan Pehin Sri sebelum ini yang optimis dengan keputusan pilihanraya ini. 

Ternyata rakyat masih mahukan Kerajaan Barisan Nasional mentadbir, kerana mereka percaya,dan kita percaya bahawa Barisan Nasional dapat mentadbir dengan cemerlang. 

Namun tidaklah kemenangan ini dapat kita jadikan peluang untuk bersuka-suka dan berehat, harus kita ingat suara rakyat akan sentiasa kedengaran dari setiap akar umbi.

Jadikan kemenangan ini sebagai peluang untuk kita memperbaiki kelemahan dan kecacatan yang samada kita terlupa atau terlepas pandang sebelum ini.

KEPUTUSAN RASMI PILIHANRAYA SARAWAK KE-10!





BN - 55 / DAP - 12 / PKR - 3 / Bebas - 1




N01: OPAR: 8,099
1. Stephen ak Sagir (SNAP).....................674
2. Joseph Jindy ak Peter Rosen (Bebas).........475
3. Boniface Willy ak Tumek (PKR).............1,354
4. RANUM AK MINA (BN-SUPP)...................3,360


Jumlah mengundi/Votes Cast...................5,931
Peratus/Percentage...........................73.47%
Undi rosak/Spoilt votes.........................68
Majoriti/Majority............................2,006
Penyandang/Incumbent: Ranum ak Mina (BN-SUPP)
Undi diperolehi/Votes polled: 3,585
Majoriti/Majority: 2,183




N02: TASIK BIRU: 15,100
1. DATUK PETER NANSIAN AK NGUSIE (BN-SPDP)........5,829
2. Frankie Jurem ak Nyombui (SNAP)..................825
3. John Tenewi Nuek (PKR).........................3,757


Jumlah mengundi/Votes Cast.......................10,531
Peratus/Percentage................................69.91%
Undi rosak/Spoilt votes.............................120
Majoriti/Majority.................................2,072


Penyandang/Incumbent: Peter Nansian ak Ngusie (BN-SPDP)
Undi diperolehi/Votes polled: 6,393
Majoriti/Majority: 3,203

Saturday, April 16, 2011

Keputusan tak rasmi

PAS telah kehilangan semua kerusi(dan duit)

PKR menang!..menang sorak di Semop


DUN BETING MARO. BN-2147,PAS-1314. BN MAJ. 833.

N 51 Balingian- Bn 5100 ( 77.87) , Pkr 520 (7.94), Bebas - 831 ( 12.68), Rosak - 98( 1.49). Majoriti - 3651 ( BN / PBB - Pehin Sri KM Swak )

N 22 Sebuyau (5.20 petang)
PAS - 719 undi
BN - 1,928 undi
Bebas - 44 undi

N03 Tanjong Datu (5.20 petang)
PAS - 223 undi
BN - 954 undi
Bebas - 50 undi

N20 Sadong Jaya (5.45 petang)
PAS - 1,072 undi
BN - 3,949 undi
Bebas - 402 undi
N 15 Muara Tuang (5.20 petang)
PAS - 575 undi
BN - 1,580 undi
N24 Beting Maro (6.00 petang)
PAS - 2,578 undi
BN - 3,014 undi
Majoriti - 436 undi
Undi rosak - 48

Keputusan tidak rasmi.
N.34 krian.
38 peti undi telah di kira drpd 48 peti kesemuanya spt berikut:
Bn - 2409
Pkr-4104
Snap - 171
Bebas - 102
Majoriti: 1695

N.33kalaka
20 peti undi drp 33 telah dikira spt berikut:
Bn -3505
Pkr -987
Bebas - 447
Majoriti: 2518

Setakat 5:05 ptg.
BN lead di :
dun semop,
jepak,
sebuyau,
sadong jaya,
saribas,
lingga,
tanjung datu,
layar,
marudi
bukit saban,
bukit kota,
telang usan,
balai ringin,
bukit begunan,
bekenu,
kalaka,
dalat, opar,
beting maro,
belawai,
bengoh,
batu danau,
tasik biru, meluan,
pakan,
bukit sari,
batang ai, belaga (27 dun ).

Kita kalah di DUN Bakelalan spdp(lwn pkr) dan ketingalan di DUN Krian spdp (lwn pkr)

dan Pelagus -273 votes (lwn bebas sng) (3Dun).

sourc: sarawakpage.com , pisau.net

PKR CELAKA MENCEMARI PILIHANRAYA!

Puak-puak kencing dikesan cuba menyamar sebagai petugas SPR,sah sah PKR ini memang parti yang celaka,masih kah rakyat mahu percaya?ini baru Merpati Jepang,belum lagi tempat2 lain,di seluruh sarawak,kawasan pedalaman, Ternyata puak-puak sodomi ini hanya mampu menipu dan mencetuskan pergaduhan dengan provokasi. Lihat sendiri Video ini





Another Angle Uncut:




Detik-detik terakhir untuk berkempen kita dapat melihat betapa terdesak nya puak penjilat al-juburi ini menipu,dengan sms hasutan,billboard yang tidak ada terbitan(Sudah jumpa siapa dalangnya,benar tekaan RB),dengan flyes yang dituduh disebarkan oleh PBB.dan banyak lagi perkara-perkara bodoh yang mereka lakukan hanya semata-mata untuk mendapat undi simpati. Undian kini telah pun ditutup. Keputusan rasmi akan diumumkan selepas ini. Marilah kita doakan Barisan Nasional supaya terus memegang tampuk pemerintahan. Kami Tolak Pakatan Jahanam!





Tinggal hanya beberapa jam sahaja lagi.

Pilihanraya Negeri Sarawak ke-10 akan berlangsung sebentar sahaja lagi, di hari penentuan ini diharapkan kita semua telah sampai ke satu rumusan sepanjang kempen-kempen yang telah berlalu,

 Rb pasti rakyat sarawak telah menilai atau sekurang-kurang nya tahu apa yang mereka mahukan. Kempen Pilihanraya kali ini bolehlah kita anggap sebagai alat-ukur kepada apa usaha-usaha Jentera Barisan Nasional dalam meyakinkan rakyat untuk terus menyokong dan bersatu-padu di bawah Kerajaan Barisan Nasional. 

Sayugia haruslah kita semua ingat bahawa pilihan yang kita buat akan menentukan detik-detik penantian dalam 5 tahun sebelum kita dapat membuat pilihan sekali lagi.

Justeru itu, ingin Rb ingatkan sekali lagi untuk kita berfikir sejenak tentang perubahan yang kita mahukan. pembaharuan yang didendangkan, setakat ini hanya mengundang lebih banyak persoalan.

Janganlah kita mudah untuk terpengaruh dengan permainan pihak-pihak tertentu yang menyembunyikan agenda masing-masing, kerana Rb sendiri tidak sanggup untuk melihat rakyat sarawak diperbodohkan melalui
boneka-boneka yang dihiasi semata-mata untuk menarik perhatian rakyat. Ingatlah bagaimana sesuatu yang cantik itu,seringkali menipu mata hati.

Ingatlah betapa besar cerita tersebut,maka lebih besar lah pembohongan nya, kerana cerita yang terlalu cantik sebenarnya banyak ditampal lubang-lubang nya,sehingga kita sendiri tidak dapat membezakan yang mana Haq dan Batil. Jika BN tidak mendapat kerusi majoriti kali ini,Rb dapat melihat satu perancangan yang siap untuk dijalankan, tidak lain adalah hanya pembohongan. Andai BN menang majoriti, pembangkang hanya mampu memanipulasi keadaan dan menghuru-harakan suasana pilihanraya.

Sepanjang pemerhatian Rb dalam kempen pilihanraya kali ini, pembangkang banyak menggunakan taktik 'Psy-War',Taktik ini seringkali berkesan lebih-lebih lagi melibatkan kawasan yang sangat besar. Manakala di Pihak kita pula, Jentera Barisan lebih banyak turun padang dan melawat penduduk-penduduk di kawasan DUN masing-masing. Mereka ini benar-benar menunjukkan contoh kepimpinan dan keperihatinan terhadap rakyat, mereka tidak kerap menggunakan ceramah hanya mengharapkan rakyat datang  sekadar untuk mendengar pidato yang 'syok sendiri' dan janji-janji manis yang sesiapapun akan tertarik dengan "fakta" yang didendangkan. 

Terima kasih dan Syabas Rb ucapkan kepada Barisan-barisan jentera kita yang telah yang benar-benar menunjukkan semangat kepimpinan. Diharap tidak segala usaha yang dilakukan dapat menembusi pemikiran dan hati rakyat-rakyat sarawak untuk membuat pilihan yang bijak..

Tidak banyak yang boleh Rb katakan,selain terus berharap bahawa keputusan pilihanraya akan tetap berpihak kepada kita. Kerana hidupnya kita di bumi bertuah sehingga hari ini, secara tidak langsung menunjukkan kejayaan kita rakyat sarawak yang mempunyai kerajaan sendiri.

Dengan ini, marilah kita menunaikan kewajiban kita sebagai rakyat,yang memilih pemerintahnya sendiri, bukan dengan nepotisme,tidak ada autokrasi atau monarki dan sebagai nya, tidak lain hanya Demokrasi yang telah berpuluh tahun menjadi medium untuk rakyat menyampaikan suara yang inginkan kemajuan dan pembangunan.

Marilah kita beramai-ramai keluar mengundi,walaupun panas atau hujan di luar atau di dalam hati. Kewajiban harus ini kita tunaikan. Jangan nanti jika pilihan telah dibuat,akan timbul pula rasa tidak puas hati terhadap pemerintah, sedangkan kita sendiri tidak ada menunjukkan suara kita. Itu sudah terlalu lambat untuk menyesal.

Akhir kata sebelum pergi mengundi,timbang-timbangkanlah.






Rb akan cuba mendapatkan keputusan tidak rasmi pilihanraya esok jika berkesempatan.Doakan kita semua mendapat yang terbaik.

Friday, April 15, 2011

PERMAINAN SMS DI SAAT AKHIR MEMBELI UNDI




Pening-pening,lepas satu-satu, tuduh BN main tipu hantar sms byk2,lepas tu buat sms main isu sensitif,tapi taknak ngakuk,haa yang ini dah kantoi kat gua sendiri beb,kaki temberang2.dah terdesak sangat, puak ni nak meraih simpati,celako betul lah  rakyat kene tipu selama 5 tahun hanya untuk 200rm! CELAKO CELAKO CELAKO!(TGNA)

Pinta Ngagai Semua Rakyat Sarawak

Dengarlah Rakyat Sarwak Tercinta,Seruan telah datang kepada kita untuk membuat pilihan yang bijak,jangan sia-siakan apa yang telah kita bina,jangan ubah apa yang telah tersedia,jika hanya memburukkan keadaan, Janganlah buatlah pilihan yang waras dengan akal sihat yang dikurniakan oleh Tuhan.Undilah Calon yang benar-benar dapat menjalankan kerja,bukan sekadar beretorik dan bermulut manis. selama tempoh berkempen ini saya pasti rakyat sarawak dapat menilai calon yang terbaik dalam tatacara kempen dan janji janji yang telah diberikan, janji yang terlalu sedap kedengaran tidaklah selalunya baik,lebih-lebih lagi disusuli dengan kritikan yang melampau dan sensitif. Sebaiknya undilah calon yang dapat berpijak di bumi yang nyata,yang mengenali Rakyat nya dengan lebih lama,SARAWAK MANSANG SELAMANYA!






Gosip Terhangat Melanda Di Pasaran Satok!



Siapa dia?orang yang tiba-tiba naik populariti kerana seorang perempuan yang kedua dalam hidupnya.
Ahmad Nazib bin Johari telah di kaitkan dengan khabar angin yang bergerak kencang minggu lalu, sengaja saya membiarkan  isu itu untuk berlalu sebentar, untuk menunggu Ahmad Nazib sendiri menafikan nya. Ini kerana, saya sendiri punya maklumat yang sahih dan boleh dipercayai. 



Apakah kini nasib seorang bayi yang dijaga sendiri oleh  Ibunya, Kemanakah bapanya?adakah telah hilang dilautan?sesat dalam hutan?atau sedang bekerja sebagai buruh kasar membina landasan rel keretapi?atau mungkin juga sedang bertungkus lumus dan berusaha sepenuh gaya berkempen di sana-sini untuk dinobatkan sebagai wakil rakyat yang mewakili bendera PKR.

Ahmad Nazib telah pun menafikan khabar angin ini di dalam Astro Awani, malangnya Kami rakyat satok bukanlah Astro Awani, bukan sedikit orang yang mengetahui khabar angin tersebut. Tapi saya tertanya-tanya juga adakah Isteri Pertama Nazib mengetahui pernikahan luar biasa ini?saya mendapati ada kekeliruan tentang misi kahwin 2 ini,namun setelah diselidik, amat sukar untuk dipercayai bahawa seorang peguam Syari'e,telah berjaya membuat sesuatu yang tidak berlandaskan syariat itu sendiri,malah lebih teruk?oh pastinya ramai pembaca yang mengetahui. Tidak perlu diceritakan di sini,namun Ahmad Nazib sekarang boleh senang lenang menafikan nya, kerana Ibu muda itu telah pun selamat dijandakan oleh Ahmad Nazib. 

patutlah beliau berani untuk menafikan nya,kahwin dekat thailand. tak ada sijil sah,dan ibu muda tersebut diceraikan ketika proses mendaftar kelahiran anak nya. Apakah itu sesuatu yang boleh dipercayai?tidak masuk akal bukan?seorang calon wakil rakyat yang akan bertanding,yang mempunyai misi  juang untuk memasang Wi-Fi percuma di seluruh bandar dan sub-bandar telah GAGAL dalam urusan rumah tangga nya sendiri?adakah logik seorang pemimpin tidak dapat memimpin keluarganya sendiri,jika dilihat ingin memimpin rakyat.

Bapa kepada anak 5 dari isteri Tua ini mempunyai latar belakang yang boleh dipercayai,baik dari sudut akedemi mahupun dari segi agama,beliau telah menyatakan di dalam website beliau bahawa beliau pernah menjadi imam terawih di bulan ramadhan dan khatib bagi sembahyang sunat hari raya,suatu jaminan untuk rakyat!Peguam Syari'e yang berkahwin dithailand ini mempunyai firma guaman nya sendiri. 







Dalam entri yang lepas-lepas  Rb telah pun menyiarkan iklan tanpa bayaran ini khas untuk kaum lelaki. Rasanya tanpa entri ini pun, Imej yang cuba dibina telahpun runtuh berkecaian,angin sangat kuat sehingga poster2 calon ini pun hilang entah dibawa angin kemana hahaha. Kasihan Nazib, jika dulu beliau lantang hendak berdebat dan mencabar orang-orang politik yang pasti lebih berpengalaman darinya. kini beliau telah mendapat pengalaman berharga di jalan politik, pembunuhan karekter ini biarlah masa menentukan. Yang pasti si kecil itu telah menjadi mangsa politik hanya ketika masih bayi. Entah apakah yang akan anak itu lalui 10 tahun dari sekarang?bagaimana akan dia membesar tanpa didikan dan bimbingan dari seorang ayah? Rb tidak sanggup membayangkan nasib anak kecil,sedang lena dalam buaian,surat cerai di dalam tangan,apalah nasib ibu nan malang,terbuang jauh di permatang.


artikel ini tidak bertujuan untuk menyebarkan fitnah,artikel ini mempersoalkan hak asasi manusia yang diperjuangkan,artikel ini mempersoalkan undang-undang yang tidak dilaksanakan,artikel ini juga mempersoalkan kewibawaan seseorang yang tidak mempunyai kredibiliti yang meyakinkan untuk menjadi pemimpin.timbang-timbangkanlah..(kata alehkayong)



Idola Ahmad Nazib(kawen lari lg tuuu)

UGUTAN BUNUH KEPADA PEHIN SRI!


Dapat baca dengan jelas?

UNDI TAIB=UNDI ASUK TUA
JATUHKAN TAIB= BUNUH ASUK TUA
BILA ASUK-ASUK TUA INI MAHU DIKORBANKAN?!!!

Wah,ini betul-betul marah haa?

Entah sejak bila papan ini digantung, entah berapa ramai yang sudah melihatnya, namun kerja tangan-tangan “rakyat(?)” yang tergesa-gesa menaikkan banner ini  menampakkan sikap mereka yang suka baling batu sembunyi tangan. 

Siapakah mereka ini sebenarnya?meluahkan kebencian begitu sekali  terhadap Pehin Sri dan Pemimpin-Pemimpin Kerajaan Negeri Sarawak?

Perhatikan betul-betul Mesej yang ingin disampaikan,anda dapat kesan Asuk=Anjing,yang terang-terangan menghina(yang sudah menjadi adat istiadat dalam budaya pembangkang)

Bunuh!,wahh,ini orang betul-betul ka main-main?ini orang pasti seperti orang  kuat yang paling tidak pun ada 16 kumpulan gangster  yang sedia bernaung di bawah ketiak mereka.

Asuk-Asuk Tua,jelas dari line ini kita dapat menterjermahkan niat sebenar dalang yang membuat ugutan/penghinaan terhadap Pemimpin-Pemimpin kita.  

Saya tidak pasti adakah perbuatan ini berpengaruh dari budaya luar yang dibawa masuk ke sini, seingat-ingat sepanjang kehidupan saya di Sarawak, inilah kali pertamanya saya berjumpa dengan sesuatu yang asing. Dan sangat kurang ajar.

Turut  memainkan peranan juga Pembangkang Tanah Semenanjung yang kini menjalar ke seluruh negeri menyebarkan indoktrinasi baru dalam pemikiran rakyat Sarawak. Mereka datang ke sini dengan menjaja fitnah, menghina kerajaan, menghina Ulamak dan Ahli Kitab, menimbulkan kekacauan dan huru-hara. 


Sampai saat ini Rakyat Sarawak masih tidak sedar dengan taktik jijik yang dituangkan ke atas mereka, Rakyat akan terus buta hanya kerana kebencian mereka terhadap kerajaan(satu norma di dalam mana-mana negara)telah membutakan mata  terhadap apa yang telah terhasil pada hari ini. Segolongan rakyat ini rupanya telah lupa dengan jasa-jasa pemimpin, hanya dendam dan kebencian yang tidak berasas menjadikan perbuatan ini sebagai misi suci mereka.

Saya tidak berani untuk menuduh siapa-siapa yang mendalangi. Namun yang pasti,mereka yang bertanggungjawab ini  seolah-olah telah menunjukkan tindakan yang terdesak dan tergesa-gesa dalam usaha merampas tampuk pemerintahan Kerajaan Negeri Sarawak. Jika perkara ini adalah seperti yang saya sangka, semoga Allah menyelamatkan Sarawak.

Kesemua andaian saya itu belum dapat dibuktikan dengan kukuh, maka lebih baik diserahkan kepada pihak Polis untuk siasatan lanjut. Laporan telah dibuat oleh Mohamad Abdul Rahman bin Adenan merangkap Ketua  Penerangan PBB N.8 Satok.

Laporan Polis 







INI BUKAN BUDAYA KITA,INI BUDAYA DIBAWA MASUK OLEH PARTI SEMENANJUNG YANG TIDAK TAHU APA PUN MENGENAI APA YANG TELAH KITA BINA SELAMA INI, APA YANG TELAH TURUN TEMURUN DIPERTAHANKAN OLEH ORANG-ORANG TUA. SIAPAKAH MEREKA UNTUK MENGAJAR KITA?AMAT CELAKALAH ANDAI SARAWAK DIJAJAH OLEH IDEALIS MABUK YANG TIDAK PERNAH PUN MENGAMBIL KISAH TENTANG RAKYAT SARAWAK, TIDAK ADA PUN RASA SENSITIF YANG MEREKA TUNJUKKAN KEPADA RAKYAT SARAWAK,MALAH ANAK-ANAK MUDA KITA DIAJAR UNTUK MENJADI KURANG AJAR, ORANG-ORANG TUA KITA DIHASUT UNTUK MENYERTAI MEREKA. MEREKA SANGGUP BERGELUMANG DENGAN TAKTIK YANG PALING HODOH DAN HINA SEKALI.


Nak dengar Bunyi Anjing?minit ke - 5





INGIN SAYA MEMINJAM KATA-KATA ALEHKAYONG....TIMBANG-TIMBANGKANLAH...jangan musnahkan apa yang kita bina...







Thursday, April 14, 2011

Malang Nasib PAS part 1

Pas,Rb sendiri tidak paham perjuangan mereka kini,berbondong-bondong mereka kesini dengan serba hijau dan bersemangat.seolah-olah 'misi kesucian' mereka ini akan dinanti-nantikan imbuhan nya di lepasan pilihanraya.mungkin tekaan Rb salah,mungin boleh jadi betul.Rb tidak sampai hati nak bantai lebih-lebih.

Mungkin suatu hari nanti PAS akan sedar bahawasanya mereka adalah sekadar tunggangan DAP dan PKR,

Mungkin suatu hari nanti PAS akan sedar bahawa siapa sebenarnya lawan dan kawan.

Tapi buat masa ini,RB tidak melihat kebarangkalian tersebut akan berlaku,maka tinggalah PAS dalam kedangkalan..


Pas Dimalukan Di Miri....

Sekarang siapa yang fitnah siapa?

Mula-mula tak percaya juga, telinga ini yang tak betul ke atau memang betul-betul kejadian – RPK mendedahkan bahawa Anwar yang mengarahkannya menulis berita fitnah mengaitkan Perdana Menteri dengan pembunuhan model Mongolia Altantunya Shaaribu.


Walaupun hati penulis masih skeptikal dengan pendedahan yang ‘tiba-tiba’ ini, pulak tu lokasinya di Australia sedangkan sepengetahuan penulis, RPK berada di London bersama dengan rakan subahatnya, penyiasat bebas P Balasubramaniam.

Tapi sebab ini mendedahkan pembohongan Anwar, maka penulis ketepikan sebentar perasaan itu.

Modal Anwar bila nak mengaitkan Perdana Menteri dengan kes pembunuhan ini ialah artikel yang ditulis oleh RPK, artikel yang menyebut nama-nama yang menjadi sumber kepada penulisannya.

Soal sahih ke tak sahih sumber dan berita yang dibawanya itu tak tahulah tapi atas arahan dan persetujuan Anwar, artikel fitnah itu ditulis juga.

Sekarang dah jelas bahawa Perdana Menteri tidak terbabit sebaliknya yang terbabit ialah Anwar sendiri – bukan sebab membunuh tapi menyebarkan fitnah ke atas Perdana Menteri demi menghalang Perdana Menteri menduduki kerusi no 1 dalam kerajaan Malaysia.

Sekarang siapa yang fitnah siapa? Apa pun yang jelas, ia membuktikan Anwarlah bapak kepada segala jenis pembohongan dan fitnah.

Kalau pembaca perasan,kebelakangan ini banyak betul pemimpin pembangkang terutama daii PAS yang menghimpit-himpit Perdana Menteri seperti PAS dan menjauhi Anwar. Tertanya-tanya jugak apa sebenarnya yang berlaku?


Dahan tempat bergantung dah nak patah kot?
-MelanauBlogger





Kuala Lumpur, 13 April -- Pengendali Malaysia Today Raja Petra Kamaruddin mendedahkan akuan bersumpahnya yang mengaitkan Datuk Seri Najib Tun Razak dengan kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu adalah berdasarkan maklumat dan desakan beberapa individu bertujuan menyekat Najib daripada menjadi Perdana Menteri .
Katanya beliau sendiri tidak pernah menuduh Perdana Menteri atau isterinya Datin Seri Rosmah Mansor terlibat dalam kes pembunuhan wanita Mongolia itu dan beliau kini tidak lagi mempercayai cerita individu tersebut.
Individu tersebut mempunyai kaitan dengan beberapa tokoh politik termasuk Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan mereka mendesak tindakan itu diambil bagi menyekat Najib mengambil alih jawatan
Perdana Menteri dari Tun Abdullah Ahmad Badawi yang akan meletakkan jawatan.
"Saya tidak terima lagi cerita itu. Sebab saya rasa mungkin mustahil kot. Takkanlah isteri Perdana Menteri nak pergi ke tempat itu, kawasan itu tempat hutan. Dan saya dok fikir nak panjat bukit, masuk hutan tengah tengah malam, pukul 12 malam, saya ingat mustahil kot," katanya dalam temu bual eksklusif dengan Pengarang Kumpulan TV3 Datuk Ashraf Abdullah di Perth, Australia baru-baru ini.
Rakaman temu bual itu disiarkan dalam Buletin Utama TV3 malam ini.
Raja Petra berkata dalam Akuan sumpah (SD) yang dibuatnya pada 18 Jun 2008, menyatakan beliau menerima maklumat daripada beberapa individu kononnya Rosmah berada di tempat kejadian semasa Altantuya dibunuh.
"Di dalam SD saya tadi saya telah bercerita bahawasanya orang ini telah beritahu dan biarlah orang ini yang datang dan bercerita, dan pihak berkuasa perlu siasat dan panggillah orang ini.
"Itu yang saya tulis dalam SD. Saya sendiri tidak timbulkan apa-apa tuduhan.
Saya tidak kata saya tahu yang isteri timbalan perdana menteri semasa itu ada di tempat kejadian," katanya.
Beliau berkata: "Saya tidak cakap. Saya tidak buat satu tuduhan seperti berikut. Yang saya kata ada orang yang bercerita tetapi bergantung kepada pihak berkuasalah untuk menyiasat perkara ini lebih lanjut lagi, dan untuk orang-orang ini ke depan.
"Dan saya sebut nama-nama orang ini. Saya sebut semasa siasatan polis," katanya.
Raja Petra berkata individu yang memberinya maklumat tersebut terdiri daripada Nik Azmi Nik Daud, John Pang dan penulis blog Din Merican.
Selain itu, seorang pegawai perisik angkatan tentera yang dikenali sebagai Kolonel Azmi Zainal Abidin juga memberi maklumat yang sama.
Beliau berkata dalam pertemuan dengan Nik Azmi, beliau telah bertanya kepada Nik Azmi kenapa beliau didesak untuk membuat akuan bersumpah itu dan bertanya "Apa yang kau harapkan untuk dicapai? Dia kata Pak Lah akan letak jawatan, kalau kita tak sekat Najib, Najib akan menjadi Perdana Menteri, ganti Pak Lah."
Raja Petra berkata beliau kemudian meminta Din Merican untuk mendapatkan pengesahan daripada Anwar.
"Din Merican pun hubungi saya balik, dia kata dia dah cakap dengan Anwar dan Anwar pun bagi lampu hijau. Dia kata okey, orang ini tak ada masalah, apa dia cakap kita boleh percaya.
"Anwar pun kenal baik dengan dia ini dan dia pun biasa jumpa Anwar..Leftenan Kolonel ini, dan dia pun banyak bercerita kepada Anwar tentang isu ini...dia kata teruskan. Saya pun teruskan," katanya.
Raja Petra berkata kesemua individu ini berjanji akan menjadi saksi sekiranya beliau didakwa di mahkamah.
Sementara itu, TV3 akan menyiarkan sambungan temu bual ekslusifnya dengan Raja Petra esok dalam Buletin Utama pukul 8 malam.


Nukilan Bekas Pemimpin PKR

Arakian tersebut satu kisah, seorang Pak Yangoat yang terkenal dengan 'abidnya. Dahinya hitam, janggutnya Bin Laden pun bisa nangis dong. Tiap masalah pasti akan disolathajatkan..alhamdulillah. Satu ketika, banjir datang melanda, hingga mencecah bumbung rumah. Berlarilah Pak Yangoat keatas bumbong sambil menadah tangan mohon bantuan. Tiba-tiba lalu Pak Taming mendayung sampan. "Jom naik Pak Yangoat, kita ke pusat pemindahan". Pak Yangot sambil tersenyum berkata, "timaseh Pak Taming, insyallah ana dah buat hajat, nanti ALLAH akan tolong ana". Lalu Pak Yangoat terus menadah mohon pertolongan, sambil air makin naik.

Tiba-tiba lalu bot penyelamat bomba, "cepat naik Pak Yangoat, air makin naik". "Takpa, kejap lagi ALLAH akan tolong", sambil mulut Pak Yangoat berkomat kamit mohon bantuan. Akhirnya air sudah keparas dada, tiba-tiba datang helikopter TUDM sambil mencampakkan tangga penyelamat, "cepat naik Pak, air besar akan naik kejap lagi". "Takpa encik, ALLAH akan bantu saya", lalu Pak Yangoat terus menadah sambil kumat-kamit mohon bantuan. Dan datanglah air besar, hanyut dan mati lemaslah Pak Yangoat.

Dihadapan ALLAH, Pak Yangoat komplen, "ya Robb, aku hambaMu yang tunduk pada Mu. Tiap masalah aku pasti aku solathajatkan, hingga lebam dahiku. Kenapa Kau tidak menolong aku dikala aku kesukaran menghadapi banjir, hingga aku mati kelemasan, mengapa ya ALLAH!". Lalu ALLA Yang Maha Esa menjawab, "Aku dah hantar sampan, Aku dah hantar bomba, dan Aku hantar helikopter TUDM lagi, kenapa mike tak naik yop!!!".

Teman saja bawak cerita diatas yop, bila terkenangkan dah berkenjah solat hajat dibuat untuk mendapatkan kebenaran dalam isu membabitkan manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan. Seingat teman, solat hajat dah dibuat merata tempat. Malah malam pertama Anwar dipecat Tun Mahathir, solat hajat dibuat diBukit Damansara, diimamkan oleh Ustad Razali Nawawi. Segala macam imam sudah mengetuai solat hajat. Termasuk ke segala pesantren dan pondok di Selatan Thai, Indonesia, Filipina, sampailah ke Masjidil Haram dan Masjid Nabawi menganjurkan solat hajat untuk ALLAH tunjukkan kebenaran dalam isu manusia anugerah tuhan ini!

Malah mangsa liwat Anwar iaitu stafnya sendiri Saiful Bukhori Azlan pun pernah buat solat hajat di hadapan Ka'bah dan di Masjid Nabawi memohon kebenaran di tunjukkan oleh ALLAH. Bukan sahaja solat hajat, sumpah la'nat pun Saiful dah buat. Paling akhir Rabu Jamadil Awal 1432 bersamaan 06 Apr 2011, sekali lagi solat hajat dibuat secara besar-besaran untuk mendapatkan petunjuk haq dan kebenaran. Tetapi sehingga kini mereka yang taksub masih tidak dapat melihat kebenaran.

Persoalannya, adakah ALLAH sudah tunjukkan kebenaran itu? Bagi mereka yang taksub dengan manusia anugerah tuhan ini, kebenaran itu bagi mereka hanya jika mereka lihat Saiful muncul berkudis sopak, ataupun Tun Mahathir jadi sewel, ataupun manusia taksuban mereka bersemayam di Putrajaya. Sebab itu jika ada isyarat lain mereka akan jadi PBB - Pekak Bisu & Buta. Sebagaimana kaum Yahudi & Nasara dahulu, mereka menunggu-nunggu kebenaran kenabian datang, tetapi dalam kepala mereka sudah diindoktirnasikan bahawa Nabi akan datang itu ialah Yahudi. Bila Nabi Muhammad saw, seorang 'Arab Makkiyun datang, dengan segala isyarat haq dan kebenaran kitabiah, Yahudi & Nasara menolaknya, kerana Rasulullah saw bukan Yahudi! Itu sahaja!

Bagi para penaksub ini, cuba renung-renungkan apa isyarat, bukti dan keterangan yang ALLAH telah hantar setakat ini:

1. Anwar terbukti seorang pembohong. Satu bukti jelas ialah pembohongan 16 Sept. Satu dunia dia temberang dan kelentongnya. Ini semua orang, satu duniawi tahu, kecuali yang PBB aje yang buat tak tahu. Tidak ada yang jelas melainkan jelasnya pembohongan Anwar dalam konspirasi 16 Sept ini! Kalau satu dunia Anwar boleh auta dan kelentong, dan masih juga ada yang PBB terus menyokong, bayangkan apa lagi pembohongan & penipuan yang manusia "anugerah tuhan" ni boleh buat!!

Tidak pernah ke mike nak bertanya dalam hati kecil mike tu, kalau Anwar boleh bohong satu dunia pasal 16 Sept, dan langsung tidak menunjukkan rasa bersalah, apatah lagi bertaubat dan meminta ma'af, tidak mungkinkah dia boleh berbohong dalam hal-hal lain!! Kebenaran apa lagi yang mike tunggu untuk ALLAH hantar yop!!

2. Saiful yang mengadu menjadi mangsa liwat Anwar adalah staf dia sendiri. Anwar yang temuduga Saiful, Anwar yang ambil Saiful bekerja, Anwar yang bayar gaji Saiful, Anwar yang bawak Saiful makan angin ke Hong Kong, Bangkok & Singapura (walaupun baru beberapa minggu bekerja sebagai "errand staff"), tau-tau Anwar kata Dato' Sri Najib yang bersalah!!! Banyak solat hajat dibuat untuk melaknat Saiful. Sampai ada yang mintak biar Saiful cacat, gila, kena sopak, jadi sewel dan macam-macam lagi. Sebaliknya Saiful bukan sahaja bersumpah dalam Masjid mengadu Anwar meliwat dia, malah berangkat mengerjakan haji bersama ibu tercinta dan berdoa di Gua Hira' dan dihadapan Baitullah & Masjid Nabawi! Yang dok kelam kabut, dengan macam-macam caca merba & pasembor, dengan macam-macam pembongkaran dimunculkan, ialah Anwar, bukan Saiful!

Tidakkah pernah mike nak bertanya dalam hati kecil mike yop, kenapa Anwar liat sangat nak bersumpah la'nat. Mengapa yang kelihatan semakin "dila'nat" bukannya Saiful tapi dia? Kebenaran apa lagi yang mike tunggu untuk ALLAH hantar yop!!

3. dalam kes tuduhan meliwat Saiful Bukhori, pihak pendakwaraya mengemukakan pelbagai keterangan dan bukti, saksi, doktor, pakar kimia, pakar forensik, pakar DNA dan macam-macam lagi! Dan yang paling terang bukti & keterangan ialah adanya baki sperma seseorang dikenali sebagai Jantan-Y dalam karung kunyit Saiful. Dan Anwar hanya perlu berikan sampel DNA dia (darah, air liur, peluh, rambut, kuku dll, anything yop). Jika benar dakwaan Anwar bukan dia yang mengunyit Saiful, pasti DNA Anwar dan DNA Jantan-Y tidak akan "matching". Dan jika itu betul, bukan sahaja Anwar akan terlepas bebas, silap-silap mahkota Putrajaya pun dia boleh dapat.

Tidak pernah ke mike nak bertanya dalam hati kecil mike tu yop, kenapa Anwar liat sangat nak bagi sampel DNA tu yop; sedangkan dia tidak rugi satu habuk pun jika menyerahkan sampel DNA tu kepada Mahkamah jika dia yakin benar! Kebenaran apa lagi yang mike tunggu untuk ALLAH hantar lagi yop!

4. dalam kes videoklip terbaru, tak pasal-pasal manusia anugerah tuhan melenting kata itu bukan dia; walaupun tidak ada sesiapa pun yang tuduh dia, apatah lagi nak tuduh dia "menyudu" pelacur Cina tu. Anwar kata pada masa kejadian dia sedang sibuk bertweet, dan jam Omega yang dijumpai Datuk Eskay sebenarnya ada dengan isteri tercinta. Maka habislah keluar segala agamawan dan ustadwan, dengan macam-macam patwa qazaf dan lain-lain., siap memfasikkan dan mengkapiorkan orang lain yang memberi pendapat berbeza. Isunya bukan kita menuduh Anwar berlacur atai berzina, tetapi isunya ialah adakah videoklip itu tulin, dan siapa watak-watak didalam video tu. Tak timbul langsung tuduhan zina, rogol, atau melacur.

Tidak pernah ke mike semua nak bertanya dalam hati kecil mike tu, kenapa twitter Anwar kosong daripada jam 09.30mlm-11.30mlm? Kenapa Anwar & Azizah liat sangat nak tunjukkan jam Omega spesial edition tu kalau betul ada dengan mereka? Kenapa Datuk Eskay rakan baik Anwar sendiri dedahkan videoklip ini? Kebenaran apa lagi yang mike tunggu untuk ALLAH hantar lagi yop!

5. Karpal Singh beriya-iya nak jadi peguam Anwar dalam kes pertuduhan meliwat stafnya Saiful, dan Anwar beriya-iya mahukan Karpal membelanya. Tetapi Karpal Singh inilah orang yang sama yang mendedahkan kegiatan homoseks & liwat Anwar pada 22.10.1997 dalam Parlimen & dalam ceramah DAP di Hotel Federal KL. Dia yang ceritakan kepada pimpinan PAS sehingga mereka pangill dia "Anwar Al-Juburi". Dia yang jadi loyer Azizan & Umi Hafilda. Dia yang desak Anwar bertaubat & letak jawatan setelah pembohongan 16 Sept terbongkar. Dan inilah Karpal yang sama yang mengisytiharkan "perang" terhadap Islam apabila menentang cita-cita PAS nak mendirikan sebuah negara Islam dan melaksanakan undang-undang Islam dengan perisytiharan "over my dead body". Dan mentor mereka Lee Kuan Yew pernah mendedahkan bahawa Bahagian Risikan Singapura & Australia mempunyai bukti teknikal Anwar terlibat dengan kegiatan tidak bermoral!!!

Tidak pernah ke mike semua nak bertanya dalam hati kecil mike tu, kenapa Karpal penentang negara Islam ni beriya-iya nak jadi loyer Anwar? Adakah dia & sekutu DAPnya ada agenda tersendiri? Adakah Anwar sudah berada dibawah cengkaman mereka? Kebenaran apa lagi yang mike tunggu untuk ALLAH hantar lagi yop!

6. Sejak daripada awal lagi, seorang-demi seorang sahabat baik dan rakan karib serta orang kepercayaan Anwar meninggalkan beliau, dan semuanya atas sebab yang sama - tidak percaya kepada Anwar, politikus yang rakus, cakap tak serupa bikin, hanya berminat nak jadi Perdana Menteri, punya masalah moral yang serius, dikhianati Anwar, pembohong dan lain-lain. Sejak Professor Dr. Chandra Muzaffar, Zainur Zakaria, Ezam Mohd. Nor, Datin Saidatul, Anuar Shaari, Hajjah Aminah, Datuk Jefrey Kitingan, Roslan Kassim, Ng Lum Yong, YB Gobalakrishnan, YB Wee Choo Keong, YB Mohsin, YB Datuk Seri Zahrain, YB Dominique, Professor Dr. Uthman Muhammady, Dr. Mohd. Yusri, Datuk Syazryl Eskay, rakan-rakan pengasas ABIM, dan ramai lagi mereka yang terkenal dengan kewibawaan dan integriti yang baik. Dan kesemua mereka tidak duduk diam selepas meninggalkan Anwar, malahan sebaliknya hampir semua memilih untuk mendedahkan topeng sebenar Anwar, bak kata Datuk Seri Zahrain, "bagai raksaksa pelbagai wajah". Dan sebaliknya yang masih merapati manusia anugerah tuhan ini ialah Michael Danby (MP pejuang gay Australia), Paul Wolfowitz (Yahudi yang menjadi akitek serangan Iraq/Afghanistan), Martin Indyk (Yahudi bekas Duta US ke Israel), James Wolfehnson (Yahudi bekas Presiden Bank Dunia), Al Gore (Yahudi bekas Naib Presiden US), William Cohen (Yahudi bekas Setiausaha Pertahanan US), Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Karpal Singh dan ramai lagi!

Tidakkah pernah mike semua nak bertanya didalam hati kecil mike tu, kenapa ramai rakan baik dan kepercayaan Anwar lari dan kini menentang dia secara terbuka? Mengapa para gay, pejuang homoseks & lesbian, para Yahudi & kafirun harbi kekal menyokong manusia anugerah tuhan ni yop? Kebenaran apa lagi yang mike tunggu ALLAH hantar yop?

Sebenarnya yop, banyak lagi isyarat-isyarat dan petanda-petanda yang telah ALLAH hantar. Persoalannya ialah mengapa kita tidak mahu melihat dengan 'ainul-yaqeen-mata keimanan berdasarkan Al Quran & Sunnah. Mengapa kita tidak mahu menggunakan aqal yang ALLAH anugerahkan untuk berfikir. Otak itu ALLAH anugerahkan bukan untuk buat sup yop, tetapi untuk berpikior!!! Maka berfikirlah yop!

Nanti bila sampai depan ALLAH, kelak kita ditanya mengapa kita tidak mahu berfikir dan menggunakan aqal; jangan kita jawab "teman udah buat solat hajat berkajang-kajang nunggu kebenaran, tetapi mike tak hantar-hantar wahai ALLAH. Tak pasal-pasal ALLAH akan tempelak kita dengan berfirman:

"Aku dah hantar 16 Sept, Aku dah hantar Saiful, Aku dah hantar DNA, Aku dah hantar videoklip, Aku dah hantar rekod twitter, Aku dah hantar jam Omega, Aku dah hantar Eskay, Aku dah hantar Karpal Singh dan macam-macam lagi petanda, bukti dan isyarat telah Aku hantar! Ate, ngape mike tak nampak kebenaran tu lagi ke yop? Apa yang mike nak ALLAH hantar lagi yop?

Teman menutup tulisan ini dengan satu firman ALLAH dalam satu surah yang cukup terkenal dikalangan orang Melayu, iaitu surah Yaasin (ayat 7-10). Ingatan ini adalah untuk diri teman, dan mereka yang masih punya sedikit kelumit keimanan:

"Sesungguhnya telah pasti berlaku ketetapan siksaan ALLAH terhadap kebanyakan mereka, kerana mereka tidak mahu beriman (mempercayai). Sesungguhnya Kami jadikan (kesombongan dan keengganan mereka tunduk kepada kebenaran sebagai) belenggu dileher mereka, lalu tangan mereka terangkat ke dagu, maka kerana itu mereka menjadi terdongak. Dan kami jadikan (sifat tamak dan gila mereka kepada pangkat dan hartabenda sebagai) sekatan (yang menghalang mereka daripada memandang keburukan dan kesingkatan masa dunia yang ada) dihadapan mereka, dan sekatan (yang menghalang mereka daripada memikirkan azab yang ada) dibelakang mereka (pada hari kiamat). Lalu kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu mereka tidak dapat melihat (jalan yang benar). Maka (dengan sebab itu) sama sahaja kepada mereka; samada engkau beri amaran (peringatan) kepada mereka, atau engkau tidak memberi amaran (peringatan) kepada mereka mereka tetap tidak akan beriman (mempercayainya)" (rujukan kepada Tafsir pimpinan Ar-Rahman & Al Quran & Terjemahan (Khadaamun Haramain Sa'udi).

Jadi persoalan besar yang teman nak tanya diri teman dan mike semua yop, tidakkah terpikior yang ALLAH mungkin telah pun memberi petanda, bukti, isyarat dan amaran serta menjawab semua doa dan solat hajat memohon petunjuk dan kebenaran tu yop! Tepuk dada tanyalah iman masing-masing yop!

Yang baik itu datangnya daripada ALLAH, yang tidak itu kelemahan teman sendiri. Moga ALLAH menjadikan tulisan dan peringatan ini kebaikan untuk diri teman dan mereka yang masih beriman, dan semoga ALLAH memberikan keberkatan dan menjauhkan teman dari segala sifat dengki, dendam dan takabbur, dan menjadikan tulisan ini sebagai suatu 'ibadah guna untuk mendekatkan diri lebih kepada ALLAH. Dari ALLAH kita datang, kepada ALLAH kita akan kembali. Astaghfirullah hal 'azheem.

Adios amigos, grasias senor.

Wallahua'alam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
07 Jamadil Awal 1432
11 April 2011

Jangan Hukum SUPP!

Jika rakyat menghukum SUPP, kaum cina akan rugi kerana mereka hilang perwakilan dalam kabinet!Tiada suara dalam Dewan Undangan Negeri, hilang 5 kerusi dalam perwakilan bandaraya dan juga keistimewaan bersuara!

SUPP bukan musuh! Mereka sudah sekian lama dalam kerajaan Barisan Nasional, tanpa SUPP siapalah ysng akan membela nasib kaum cina di Sarawak!??!

Sekiranya DAP diberikan kepercayaan ini, nescaya sukarlah bgi kaum cina untuk mendapat pembelaan dan kebebasan bersuara lagi!!??

Wednesday, April 13, 2011

Masa Untuk Berubah! Ubah!


Disebalik tuduhan Pakatan Rakyat mengatakan kerajaan BN merampas tanah rakyat Sarawak, sebenarnya mereka memiliki agenda tersendiri untuk menguasai tanah-tanah di Sarawak.
PAS berlagak ingin jadi penaung dan penyelia urusan tanah rakyat Sarawak, seolah-oleh rakyat Sarawak tidak tahu apa-apa tentang urusan tanah NCR.
Melalui Lujnah Tanah, PAS bersekongkol dengan PKR untuk menjadi tuan kepada rakyat Sarawak. Kononnya mereka lebih arif tentang urusan tanah.
Apakah rakyat Sarawak ingin melantik Orang luar untuk menjaga tanah mereka?
            -  MelanauBlogger




Paku dulang paku serpih,mengata orang dia yang lebih,depan rakyat jerit tukar,dalam hati bisik sabar.pakatan pakatan yang melekit-lekit air kahak nya bertaburan diseluruh tanah sarawak ini sangat sinonim dengan dengan manifesto-manifesto kelentong mereka yang dikepalai oleh raja drama terbaik yang masih gagah melangkah dengan tubuh yang tegap dan 'langsing' itu. Hebatnya mereka ini datang berbondong-bondong ke tanah sarawak sepertilah tanah semenanjung itu sudah hendak tenggelam akibat perbuatan mereka sendiri. Anwar Ibrahim yang dijoloki dengan anugerah tuhan dan papa hebat ini bersama dengan bala tentera nya yang datang dari setiap komponen yang tidak pernah ada persefahaman ini memecah pekak keharmonian negeri Sarawak.

Mereka datang ke sarawak untuk mengajar penduduk-penduduk pribumi tentang tanah,tentang kemajuan,tentang pentadbiran kerajaan. Nama-nama negeri seperti Selangor,Kelantan senantiasa menitir dibibir puak-puak pakatan yang  gemar menggunakan nama rakyat untuk mencabar undang-undang perlembagaan. Tidaklah sukar untuk kita mengenali kelompok chauvinist ultra-kiasu dan kelompok sarban yang sewenangnya mengkafirkan kelompok lain namun tidak pula jatuh fatwa tersebut kepada seorang Raja Drama yang banyak mempersendakan Islam. 

Perlukah diceritakan lagi tentang apa yang berlaku di Tanah Semenanjung emas?. Mereka kini datang ke sarawak untuk menjadi Kerajaan Rakyat(baca: orang tengah@broker) yang sememangnya pakar bila berhadapan dengan bab tanah. Malah lebih tahu 'Kejahatan Pehin Sri Taib Mahmud' lebih dari orang pribumi sendiri. Kini khabar-khabar kencang bergerak di serata negeri yang kini tahu "kejahatan Pehin Sri merampas tanah adat dan mempunyai hampir 50% bangunan-bangunan di kuching, ini 'didedahkan' sendiri oleh Pakatan Pembangkang(read: Bukan Rakyat) yang baru beberapa hari bertapak di sini. agak bosan spin artikel sendiri dengan nada sarkastik yang tidak seberapa.persoalan sebenarnya, Siapakah yang lebih berhak mentadbir dan menjaga tanah sendiri?fikir-fikirkanlah.


Oh,berita baik kepada peminat dan pemain futsal, selepas pilihanraya ini, akan diadakan lebih banyak Futsal Tournament di kawasan anda(jika anda mengundi pakatan pembangkang),kerana futsal kini telah menjadi aktiviti rasmi Parti Keadilan Rakyat,dikatakan satu acara futsal telah 'dimasukkan' sekali dalam perhimpunan ceramah. Walaupun nampak tidak kena pada tempatnya. Namun Acara ini telah mendapat tempat dalam Manifesto-manifesto pilihanraya kali ini, ini lah yang dikatakan PEMBAHARUAN.Aneh nya, Penduduk TUPONG yang datang untuk bertanding ataupun melihat tidak tahu tentang ceramah yang diadakan.

oh,

Mereka juga menjanjikan wifi percuma seluruh bandar dan sub-bandar( Sudah 30 tahun rakyat sarawak menunggu Wi-Fi percuma)

dan lagi...

Naik gaji guru RM500(guru-guru di penang dan selangor sudah boleh tukar kereta,paling cikai pun estima,boleh tanya penyokong PKR/PAS untuk kesahihan)

Hapuskan Konsesi TOL(yang membebankan penduduk kuching dengan bayaran 1.50rm,sepatutnya KWSP kita harus dipotong untuk bayar TOL2 ini, ini salah TAIB MAHMUD!)

Batalkan FELDA PLANTATION(sebuah entiti yang tidak berguna,yang tidak membantu pendapatan peneroka felda dan orang-orang melayu)

Kembalikan Wibawa PDRM-SPR-SPRM-MAKHAMAH(kerana menghina "Anwar Kangaroo",dan juga cara terbaik untuk memusnahkan kan institusi perlembagaan yang tidak disenangi oleh _______(isi tempat kosong) )

Selesaikan Krisis Kebanjiran PATI dan Kerakyatan Sabah( perancangan telah dibuat untuk menghantar PATI ini ke bulan menggunakan roket,win-win situation  )

Kembalikan Hak Air Rakyat(Selangor kini menjadi negeri contoh yang memberi air percuma,walaupun tanpa persetujuan SYABAS! diucapkan)

Kembalikan Hak SUBSIDI Rakyat - Subsidi Petrol Dikembalikan(yang patut dibuat sejak lama lagi,paling paling pun tahun 90-an sepatutnya sudah dapat dah hak subsidi penuh,kalau tak boleh pun pinjam la IMF,ini salah TUN MAHATHIR yang sesuka hati bagi jawatan menteri kewangan pada salah orang)

Mansuhkan ISA(yang mendera tahanan dengan memberi makan telur rebus sahaja,mangsa penganiayaan dan penghinaan terhadap Teresa Kok yang hampir mati akibat makan telur rebus kerana menghidap penghinaan sawan anjing)


Oh ada satu lagi,ini tiada dalam manifesto,namun RB akan pecahkan rahsia ini khas untuk kaum lelaki. Jika ada orang lelaki yang sudah berkahwin atau bujang,hendak berkahwin lagi sama ada di malaysia ataupun siam  bolehlah hubungi Calon N8 Satok yang kini hangat dengan "Fitnah" yang dilemparkan oleh media sosial.adakah character assasination ini sekadar fitnah yang dilakukan oleh BN ataupun realiti seorang peguam syari'e yang menjadi imam solat tarawih dan khatib sembahyang raya(info ini diperoleh dari biodata yang ditulis beliau,angkat bakul?). Malangnya,risikan yng Rb jalankan mendapati bahawa berita ini adalah 100% benar(kasihan perempuan itu),walaupun di dalam Astro Awani beliau telah menafikan nya. Malang sungguh nasib beliau ini, Kerana karier politik nya telah dicemari dengan kehadiran seorang gadis muda di dalam gambar yang bersuasanakan majlis pernikahan,Rb menunggu sebelum pilihanraya ini nanti akan ada pengakuan esklusif dari perempuan yang menjadi mangsa talak ini?buang tanda soaljangan percaya tanda soalan tersebut. Rb menantikan update seterusnya.pendedahan yang tidak diwar-warkan dalam MANIFESTO PAKATAN RAKYAT.UBAHahahaha!

klik untuk gambar besar


Tuesday, April 12, 2011

Anwar Telah Menang Berdebat dan bakal Menakluk Sarawak

"Saya datang ke sini untuk mengetuk pintu hati kalian,marilah kita sama bangun dan berubah,Taib telah menipu kalian selama 30 tahun,30 puluh tahun!,kalau PR jadi pemerintah,2 minggu saja sumua masalah suda selesai,2 minggu!eh kalau tak buat kerja,ini bukan Anwar la!"kata Anwar Ibrahim sambil menunjuk diri nya dengan kedua-dua tangan.


Ya, Anwar telah menang debat sorang-sorang,suk dikmpun padah orang sarawak.baca perenggan seterusnya..




Kuching - MODUS OPERANDI Anwar Ibrahim untuk menyebarkan kencing nya pada penduduk rakyat telah terjejas ekoran kehadiran Ezam dan Ummi Hafilda yang telah membiru merahkan muka Anwar Ibrahim dan Azmin Ali apabila ditempelak oleh Ezam yang 'on the spot' menelanjangkan Azmin!,perbuatan itu disahut gembira  oleh penduduk tempatan yang rata-rata adalah penyokong Barisan Nasional. Sehingga pencacai-pencacai PKR(read:Parti Kencing Rakyat,termasuk muslimah bertudung telah menunjuk isyarat lucah dengan kedua-dua tangan) mendapat sawan dan gila isim apabila cuba menyerang tetapi malangnya pencacai-pencacai tersebut lupa bahawa mereka hanyalah pencacai yang jika ingin dibandingkan dengan Pendekar-pendekar PBB, malam semalam Anwar sepatutnya dijadualkan muncul di Batu Lintang dan Demak Laut tetapi rupanya Anwar mengencing lagi penduduk di dua kawasan tersebut semata-mata untuk mengelak dari diserang oleh Ezam dan Ummi Hafilda,walau bagaimanapun  Anwar dan Pakatan Kencing Rakyat akan terus mengencing rakyat sarawak mengikut jadual seterusnya demi mengelak isu Video Seks yang dikaitkan dengan beliau yang marah-marah dan meratib "Media Perkakas UMNO" dan "Bila Polis Mintak" tanpa menjawab soalan yang diberikan oleh seorang wartawan wanita dalam satu sidang media - Ternama




Nak baca cerita dengan lebih detail tentang kejadian yang menelanjangkan anwar dan azmin malam semalam?baca kat 2 link bawah ni

Muka Petang

KeadilanUntukSarawak






Monday, April 11, 2011

N.9 Padungan SUPP candidate Sim Kiang Chiok interview with SarawakPage

Mari kita dengar sesi temubual dengan Calon Padungan Sim Kiang Chiok.

Utamakan Ukhuwah, Bukan Perdendaman


A picture can tells 1000 different stories,but 3 picture of these,only tell one thing,buat pembangkang yang suka sangat melaga-lagakan dan memporak porandakan negara,tengoklah betapa UMNO yang dikafirkan oleh TGNA,tetap tidak menyimpan dendam dengan beliau,3 pemimpin negara kita di bawah KERAJAAN BARISAN NASIONAL,ada tak gambar nuar tolong pimpin Mursyidul Am PAS?jangan lupa asal usul perjuangan,asal tercipta parti,kita tetap sama,jangan kerana dengki dan dan dendam,kita berbunuhan.












baju 1 Malaysia tu =)


Mungkinkah ini bayangan kepada sesuatu yang akan merubah senario politik negara?mungkinkah akan terjadi?adakah ANDA fikir apa yang saya fikir?Wallahualam, namun apa yang baik itu marilah kita aminkan beramai-ramai,seperti yang saya katakan dalam post yang lepas2,Ukhuwah adalah yang pertama dalam Berpendapat.insyaAllah,sejuk pulak hati saya tengok Najib memimpin TGNA turun tangga. Anda sendiri dapat lihat, contoh seperti ini banyak di sarawak, apabila pembangkang membuat onar, membuat provokasi, saya lihat pemimpin kita dari Barisan Nasional hanya membalas dengan senyuman. Tidak pula saya dengar mereka berbisik atau mengumpat di belakang barisan. malah mereka sering menasihat penyokong-penyokong dan barisan jentera mereka supaya menjaga kelakuan.

RB harapkan moga Allah membuka pintu hati pro-pembangkang yang selama ini banyak menyakiti hati orang-orang lain secara tidak langsung, sedarlah PR tidak sesuai di sarawak,bersama fahaman perjuangan mereka. Orang-orang di Sarawak adalah bersaudara antara satu sama lain walaupun berlainan bangsa dan agama. Orang-orang di Sarawak walaupun berbeza fahaman politik mereka masih boleh duduk bersama dan tidak pula membenci dan menghasut antara satu sama lain, sepatutnya kita bersatu dalam mempertahankan tanah Sarawak yang tercinta, pilihanraya kian dekat, buatlah pilihan yang bijak, jangan hancurkan apa yang telah kita bina selama ini.




renung-renungkanlah.





p/s:ceh kene tipu ngan google,gua ingat sarban je TGNA,haha thanks komentar yg tegur

Popular Posts

Bloggers of Sarawak

The Malayans